Quote from Guest on 20 October 2011, 20:43-
-
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 20:53Ett år... det blir hur många timmars träning?
3 gånger i veckan, 1 timme åt gången blir ~150 timmar.Skall man bli riktigt bra på något som kräver teknik
skall man träna runt 10.000 timmar.SvD har en artikel om fenomenet idag.
http://www.svd.se/nyhete
Ett år... det blir hur många timmars träning?
3 gånger i veckan, 1 timme åt gången blir ~150 timmar.
Skall man bli riktigt bra på något som kräver teknik
skall man träna runt 10.000 timmar.
SvD har en artikel om fenomenet idag.
http://www.svd.se/nyhete
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 21:27Din grundkondition är definitivt tillräcklig för att det skulle kunna gå klart smidigare i bassängen. Jag tror du har dålig teknik och anstränger dig för mycket. Gissar att du sprattlar en massa med benen och förbrukar alldeles för mycket syre på det sätt
Din grundkondition är definitivt tillräcklig för att det skulle kunna gå klart smidigare i bassängen. Jag tror du har dålig teknik och anstränger dig för mycket. Gissar att du sprattlar en massa med benen och förbrukar alldeles för mycket syre på det sätt
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 22:45Iceman: Det är absolut inte din kondis det är fel på! Jag som ju är väldigt osportig och inte har så bra kondition simmar betydligt mer och längre än vad du gör utan att trilla ihop i en trötthög. Innan man har bra teknik på både andning och benspark är d
Iceman: Det är absolut inte din kondis det är fel på! Jag som ju är väldigt osportig och inte har så bra kondition simmar betydligt mer och längre än vad du gör utan att trilla ihop i en trötthög. Innan man har bra teknik på både andning och benspark är d
Quote from Funbeat user on 20 October 2011, 23:00Den här länken var ju riktigt grym. Tack för den!
http://www.swimsmooth.com/
Har själv problem med tekniken. Kan dock simma hyggligt långt, men det går sakta (2 km på 1 timme). Släpper benen i stort sett helt för att ha syre så jag klarar mig. Har dock
Den här länken var ju riktigt grym. Tack för den!
Har själv problem med tekniken. Kan dock simma hyggligt långt, men det går sakta (2 km på 1 timme). Släpper benen i stort sett helt för att ha syre så jag klarar mig. Har dock
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 09:01Vet inte hur du simmar, men kan relatera till ditt problem. Själv körde jag slut på mig så fort jag använde benen. De drog helt enkelt för mycket syre. Anledningarna var flera. Först och främst låg jag och simmade med benen alldeles för djupt. För att lös
Vet inte hur du simmar, men kan relatera till ditt problem. Själv körde jag slut på mig så fort jag använde benen. De drog helt enkelt för mycket syre. Anledningarna var flera. Först och främst låg jag och simmade med benen alldeles för djupt. För att lös
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 09:27Du är inte ensam om detta problem iaf om det är till någon tröst..
Även för mig är det bensparken som är den största "energiboven", kör jag med dolme behöver jag egentligen aldrig stanna och vila utan kan mata längd efter längd. Har försökt lära mig vara
Du är inte ensam om detta problem iaf om det är till någon tröst..
Även för mig är det bensparken som är den största "energiboven", kör jag med dolme behöver jag egentligen aldrig stanna och vila utan kan mata längd efter längd. Har försökt lära mig vara
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 10:14Jag är nybörjare på frisim och har bara nyligen fått kläm på att simma flera längder i sträck. Nyckeln för mig var att köra "stålmannen" igen och igen tills den kändes bekväm. Först när det kändes något sånär avslappnat kunde jag helt plötsligt börja simm
Jag är nybörjare på frisim och har bara nyligen fått kläm på att simma flera längder i sträck. Nyckeln för mig var att köra "stålmannen" igen och igen tills den kändes bekväm. Först när det kändes något sånär avslappnat kunde jag helt plötsligt börja simm
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 10:36Också nybörjare som simmat i ett drygt år nu. Jag kan säga att skulle jag köra 50:or på 50 sekunder hade inte jag heller orkat med mer än 2-3 stycken innan jag var tvungen att vila.
Dock har jag hittat en långsammare fart som funkar länge. Om jag simmar
Också nybörjare som simmat i ett drygt år nu. Jag kan säga att skulle jag köra 50:or på 50 sekunder hade inte jag heller orkat med mer än 2-3 stycken innan jag var tvungen att vila.
Dock har jag hittat en långsammare fart som funkar länge. Om jag simmar
Quote from Funbeat user on 21 October 2011, 10:40Jag är en "riktig" nybörjare, har bara gjort 7 pass, och har svårt med orken. Kör oftast 10 ggr 200 meter med 1 minut vila mellan, just för att jag inte orkar längre. Tipsen här ska jag ta till mig, tackar så mkt! Ovärderligt med andras erfarenheter, tar
Jag är en "riktig" nybörjare, har bara gjort 7 pass, och har svårt med orken. Kör oftast 10 ggr 200 meter med 1 minut vila mellan, just för att jag inte orkar längre. Tipsen här ska jag ta till mig, tackar så mkt! Ovärderligt med andras erfarenheter, tar