Quote from Funbeat user on 22 October 2011, 15:07Tack för tipsen, det var mycket på en gång nu 🙂
Fenor och dolme brukar jag träna med ibland och visst går det lättare då, men så fort jag tar bort hjälpmedlet så känns det som tillbaks på ruta ett igen.
Catch-up har jag också provat. Gick väl skapligt,
Tack för tipsen, det var mycket på en gång nu 🙂
Fenor och dolme brukar jag träna med ibland och visst går det lättare då, men så fort jag tar bort hjälpmedlet så känns det som tillbaks på ruta ett igen.
Catch-up har jag också provat. Gick väl skapligt,
Quote from Funbeat user on 22 October 2011, 22:57Hmm, nu går jag ju på vuxencrawl så det kanske inte går att jämföra. Men vi har 45 min träning i veckan och det är väldigt mycket fokus på teknikövningar. + att den nya instruktören vi fått den här terminen är mycket bättre på att ge individuell feedback
Hmm, nu går jag ju på vuxencrawl så det kanske inte går att jämföra. Men vi har 45 min träning i veckan och det är väldigt mycket fokus på teknikövningar. + att den nya instruktören vi fått den här terminen är mycket bättre på att ge individuell feedback
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 11:04Jag har alltid fått lära mig att handisättningen i vattnet ska göras rakt framför axeln, inte framför huvudet. Sätter man i höger hand för långt åt vänster eller vice versa (kallas overreach på engelska, vet inget svenskt ord) så så wobblar kroppen iställ
Jag har alltid fått lära mig att handisättningen i vattnet ska göras rakt framför axeln, inte framför huvudet. Sätter man i höger hand för långt åt vänster eller vice versa (kallas overreach på engelska, vet inget svenskt ord) så så wobblar kroppen iställ
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 16:16IceMan, den tränare som sade åt dig att sparka mera och öka frekvensen, kan inte vara riktigt klok, eller också så driver han med dig. Skulle du bli mindre trött om du tog i mer? Du skulle behöva komma till en coach hos Totalimmersion. Tyvärr finns ingen
IceMan, den tränare som sade åt dig att sparka mera och öka frekvensen, kan inte vara riktigt klok, eller också så driver han med dig. Skulle du bli mindre trött om du tog i mer? Du skulle behöva komma till en coach hos Totalimmersion. Tyvärr finns ingen
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 17:53"Jag har alltid fått lära mig att handisättningen i vattnet ska göras rakt framför axeln, inte framför huvudet."
Detta är ju också i enlighet med TI-metoden. Min simtränare säger dock att armen skall sättas i framför huvudet och sedan skall man dra armen
"Jag har alltid fått lära mig att handisättningen i vattnet ska göras rakt framför axeln, inte framför huvudet."
Detta är ju också i enlighet med TI-metoden. Min simtränare säger dock att armen skall sättas i framför huvudet och sedan skall man dra armen
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 17:58Du har i annan tråd fått svar på "S-draget". Känns som om att du inte tar till dig svar.
Ed. Handen ska naturligtvis INTE sättas i framför huvudet, utan i linje med axlarna.
Du har i annan tråd fått svar på "S-draget". Känns som om att du inte tar till dig svar.
Ed. Handen ska naturligtvis INTE sättas i framför huvudet, utan i linje med axlarna.
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 18:28jag har svårt att tror att en simtränare idag i sverige skulle säg att man ska sätter i handen framför huvud.
och jag tror mer på att du har misförståt hans råd till dig eller han överdriva med dig något han vill att du ska ändra.
mina simmare som har d
jag har svårt att tror att en simtränare idag i sverige skulle säg att man ska sätter i handen framför huvud.
och jag tror mer på att du har misförståt hans råd till dig eller han överdriva med dig något han vill att du ska ändra.
mina simmare som har d
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 18:44Lennart: är ett simtag höger och vänster eller ? Jag testade idag och kom som bäst ned till 21 tag (då räknar upp jag för båda armarna). 13 låter ju helt makalöst. För mig otroligt.
2 takt (spark) dessutom... Läste i Triathlete en artikel om att benen i
Lennart: är ett simtag höger och vänster eller ? Jag testade idag och kom som bäst ned till 21 tag (då räknar upp jag för båda armarna). 13 låter ju helt makalöst. För mig otroligt.
2 takt (spark) dessutom... Läste i Triathlete en artikel om att benen i
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 19:15jag simma lungt 12-13 armtag utan att dyka. men om jag skulle maxa så tror jag tappa en del teknik och hamna upp runt 16-17..
jag simma lungt 12-13 armtag utan att dyka. men om jag skulle maxa så tror jag tappa en del teknik och hamna upp runt 16-17..
Quote from Funbeat user on 23 October 2011, 20:3013 armtag och utan ifrånspark. Hur länge (sekunder) tar 25m då?
Utan att sprattla med benen som en tok.
(Och utan fenor och paddlar och bogserlina och sånt.)
13 armtag och utan ifrånspark. Hur länge (sekunder) tar 25m då?
Utan att sprattla med benen som en tok.
(Och utan fenor och paddlar och bogserlina och sånt.)