Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningbrr
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft simtränare som tittat på mig från bassängkanten när jag simmat och enligt dem gör jag inte något större fel tekniskt sett utan de råd jag fått är "ta i mer med bensparken" och "försök öka tempot på armtagen" (!) och så var det nåt med att jag

vill du har specific hjälp på en forum måste du lägg ut en video!!! annars få du olika tips och råd som kanske inte har något att göra med hur du simma.

Fast Iceman, du har ju faktiskt själv skrivit ganska många gånger att du upplever att du har problem med vattenläget och svårt att få till andningen riktigt bra. Du kanske ska börja med att öva på de bitarna om du fortfarande tycker att de är svåra. Tekni

Får du ut all luft när du blåser ut och är andningen avslappnad?

Känner igen mig i det du skriver och andningen är största problemet för mig. Får inte in tillräckligt med syre för att orka med helt enkelt.

"Får du ut all luft när du blåser ut och är andningen avslappnad?"

Jag förstår egentligen inte varför man ska göra kraftig utandning under vattnet. Antag att jag gör tretakts andning; på de tre simtagen förbrukar jag inte en hel lungvolym. Jag kan ju sim

Ja andningen har ju varit ett stort problem enda sedan jag började simma. Även om jag fått till det bättre och bättre så är jag fortfarande inte avslappnad, nej. Jag kan inte säga exakt vad det beror på, men jag känner mig inte helt bekväm med att ha huvu

Ice man, som Ryan sa - lägg ut en video, annars är det helt hopplöst att få hjälp med detta. Att ta i mer med armar och ben kommer garanterat inte att fungera. Du gör ju redan av med för mycket energi, hur skulle det funka om du tog i mera? Nu är jag elak

Tänkte hänga på diskussionen lite. Simning handlar otroligt mycket om teknik. Du kan ligga och traggla otaliga längder utan att bli bättre om du inte har rätt teknik eller tränar på tekniken men jämna mellanrum.Tänkte ge lite av mina tips som är (fd) simt

Finns det minsta tillstymmelse till tvekan om att tekniken inte är perfekt i förhållande till konditionen så är det teknik som gäller. Hur många armtag gör du på en femtiometare - eller 2x25? Simtagseliminering är no det bästa verktyget som finns för att

Jag lider med dig Ice Man. Innan jag fick till andningen så orkade jag bara 1 max 2 längder innan jag var helt slut.

Så mitt tips är testa snorkel (och dolme) se om du det fortfarande är samma problem.

( Löpning och simning belastar inte samma muskler