Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningbrr
You need to log in to create posts and topics.

ja har en tak benspark 😉 en ben tag till varanan armtag...

jag simma en 25 på ca 18-19s skulle jag gissa eftersom jag håller 1:20/100m utan att ta i

för att ger en annan vinkel till bra teknik. jag simma 25m bröstsim med 5 armtag och en bra undervatt

5 armtag bröstsim per 25:a.. Då antar jag att du simmar en stor del av längden under vattnet efter vändning också.

ca10m för bröstsim
ca 4-6m frisim (crawl)
ca 4-6m ryggsim
ca 4-6m fjärilsim

Ice Man, jag tycker det verkar som du lider av den vanliga åkomman bland oss som lärt sig simma i vuxen ålder. Vi saknar "känsla" för vattnet och ägnar oss åt att slå oss fram istället för glida genom det.

Roger Boström har på sin sida ( http://triathlon

Jag går på "vuxencrawl" och har förbättrat mig avsevärt bara på en termin jämnfört med min Youtube crawl. (lärde mig crawl via youtube, massiva drunkningsförsök och envishet för ett par år sedan)
Då jag siktar på triathlon så brydde jag mig inte så mycket

Du skriver ju själv "Inriktningen på crawlkursen är mera köra 50m i bassäng så hårt man kan än 3800m open water"

Frågan är väl då vilka distanser du vill bli bra på. Min gissning är att din simtränare och många andra är vana att träna barn & ungdomar som

http://www.theraceclub.net/category/videos/

Här tycker jag att de förklarar saker och ting på ett bra sätt!

@Trampvagn. Jag förstår att det kan kännas otroligt med 13 tag. Men om du tar i och drar så mycket du kan och glider ut på varje tag, alltså överglider, vilket man absolut inte ska göra, så kommer du ändå att få svårt att nå 13 tag. Så vad beror det på, t

Min målsättning är inte att bli bra på 50m fritt utan att kunna simma längre sträckor med bra fart och vara fräsch när jag går upp ur vattnet.
Är "gammalmodig" Simträning bortkastat i detta fall eller kan jag lära mig grunderna för att sedan utveckla en

Bortkastat är det säkert inte, men jag tror nog den omvända ordningen skulle vara bättre, dvs först lära sig en avslappnad och vatten-effektiv teknik och sen försöka bli snabbare genom att ta i mer. När man tar i, anstränger sig, är trött och har syrebris