Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 13:05jag har sätt 12-13 årig flickor eller 15-16 årig pojkar som ser som tandpetare och ändå simma snabbt. en kille 15 år väga inte mer än 60kg klara simma 100m på :57
du säger ofta att du kämpa för att inte sjunka. du kanske skulle sjunka om du skulle bara
jag har sätt 12-13 årig flickor eller 15-16 årig pojkar som ser som tandpetare och ändå simma snabbt. en kille 15 år väga inte mer än 60kg klara simma 100m på :57
du säger ofta att du kämpa för att inte sjunka. du kanske skulle sjunka om du skulle bara
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 13:54Och det behöver inte vara en undervatten-video.
Jag filmade mig själv med en telefon och la upp på ett annat forum och fick en massa tips om vad jag kunde förbättra.
Mest ifall du ser det som svårt att få tag på en undervattenkamera.
Och det behöver inte vara en undervatten-video.
Jag filmade mig själv med en telefon och la upp på ett annat forum och fick en massa tips om vad jag kunde förbättra.
Mest ifall du ser det som svårt att få tag på en undervattenkamera.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:20Jag upprepar att min bedömning är att det är en överdriven utandning som är orsaken. Blåser du ut för kraftigt tappar du flytkraft - du upplever att du sjunker - och du hinner inte göra en kompenserande inandning varvid kroppen hamnat i ett anaerobt tills
Jag upprepar att min bedömning är att det är en överdriven utandning som är orsaken. Blåser du ut för kraftigt tappar du flytkraft - du upplever att du sjunker - och du hinner inte göra en kompenserande inandning varvid kroppen hamnat i ett anaerobt tills
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:46Jag tror mig ha läst att luften i lungorna är NEGATIV ur flytsynpunkt då överkroppen flyter upp och benen sjunker ner. Det som rekommenderas är att sakta andas ut i jämn ström under vattnet, så man inte har så mycket alls att blåsa ut när man vänder upp h
Jag tror mig ha läst att luften i lungorna är NEGATIV ur flytsynpunkt då överkroppen flyter upp och benen sjunker ner. Det som rekommenderas är att sakta andas ut i jämn ström under vattnet, så man inte har så mycket alls att blåsa ut när man vänder upp h
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 16:15Jag har kommit på mig själv med att jag av någon anledning slutar kicka med benen under andningsmomentet. Jag andas 2-takt och kickar 3 ggr mellan varje andning. Kickar liksom 1-2-3-paus-1-2-3-paus osv. Är detta en felaktig teknik? Ska man kicka på med be
Jag har kommit på mig själv med att jag av någon anledning slutar kicka med benen under andningsmomentet. Jag andas 2-takt och kickar 3 ggr mellan varje andning. Kickar liksom 1-2-3-paus-1-2-3-paus osv. Är detta en felaktig teknik? Ska man kicka på med be
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 16:37Kolla bensparken när de filmar under vattnet här:
http://www.youtube.com/watch?v=rJpFVvho0o4&sns=emDet låter som att du sparkar ganska mycket om du ska simma längre sträckor.
Kolla bensparken när de filmar under vattnet här:
Det låter som att du sparkar ganska mycket om du ska simma längre sträckor.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 16:58Markus, undrar om detta "Det som rekommenderas är att sakta andas ut i jämn ström under vattnet, så man inte har så mycket alls att blåsa ut när man vänder upp huvudet för att andas in.".
Inte så mycket att blåsa ut när man vänder upp huvudet, betyder det
Markus, undrar om detta "Det som rekommenderas är att sakta andas ut i jämn ström under vattnet, så man inte har så mycket alls att blåsa ut när man vänder upp huvudet för att andas in.".
Inte så mycket att blåsa ut när man vänder upp huvudet, betyder det
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 17:22Jag brukar andas ut det mesta under vattnet, och sen det sista precis när jag vridit upp huvudet för att andas. Detta eftersom precis som någon skrev så känns det säkrast att blåsa ut lite luft vid vattenytan innan man andas in för att minska risken för k
Jag brukar andas ut det mesta under vattnet, och sen det sista precis när jag vridit upp huvudet för att andas. Detta eftersom precis som någon skrev så känns det säkrast att blåsa ut lite luft vid vattenytan innan man andas in för att minska risken för k
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 17:57I en annan tråd så tipsade någon om badig.com. När du skriver att du pausar bensparken när du andas så kom jag att tänka på det här inlägget: http://badig.com/2011/05/connors-stroke/.
"you can see that Connor lifts his head pretty significantly when he b
I en annan tråd så tipsade någon om badig.com. När du skriver att du pausar bensparken när du andas så kom jag att tänka på det här inlägget: http://badig.com/2011/05/connors-stroke/.
"you can see that Connor lifts his head pretty significantly when he b
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 18:08Anders: Jag andas ut allt medan jag vrider huvudet, mer exakt har jag inte funderat över, en del hamnar nog under vattenytan och en del ovanför.
Anders: Jag andas ut allt medan jag vrider huvudet, mer exakt har jag inte funderat över, en del hamnar nog under vattenytan och en del ovanför.