Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningbrr
You need to log in to create posts and topics.

Förstår inte hur du menar. När jag går i med handen i vattnet då ligger ju den andra handen (som jag glider på) bredvid, alltså ligger händerna bredvid varandra?

Ice man. Om du glider på höger hand och ska stoppa ner vänster hand i vattnet, så stoppar du ju ner den halvvägs mellan ditt huvud och sitt max-läge (dvs när du har sträckt ut hela armen).

Precis när du sticker ner vänster-handen då börjar du dra höger

Kunde inte sagt det bättre själv!

Hej alla simmar vänner

Jag har tänkt på ett par saker .

1: Hur många av alla som skriver här är eller har varit aktiva som (elit)simmare?

2: Om någon känner till Anders Holmertz ?

Fråga 1: Inte så många, typ Ryan o Torbjörn som är "riktiga" simmare.
Fråga 2: Ja.

nej jag vet inte om jag skulle kalla mig för "elit" mina bäste tider från 90-tals jämnför bättre med elit från 60-tals 😉

långbana
400 medley 5:00
100 bröst 1:09
100 fj 1:00
100 fr 0:59 här ska man gå tillbaka till 1922 för att min tid skulle kallas

antal armtag.

jag testade igår att simma utan någon framskjutning. jag flyttade med bara min stortå med kontakt med vägg. sedan började jag att simma. 16 armtag tog det med en voltvändning så kanske 17 om jag hade simmat in till kanten. och det var r

Jag simmade 15x200 i söndags och då snittade jag nog 19 armtag per längd (iaf dom längder jag räknade). Men då simmade jag runt 3.00-3.10 per 200ing. Om jag simmar lite långsammare ska jag nog kunna hålla mig till 17-18 armtag. Finns en hel del att jobba

Om man sparkar tillräckligt med benen kan man klara sig utan armtag 😉

kanske värt att nämna att jag har ingen riktig benspark när jag simma frisim