Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 10:34Hmm... jag har funderat på det här. Iceman, jag tror att du simmar för snabbt. Det är liksom så väldigt mycket som ska hänga med när man simmar. Är det nån grej som inte riktigt funkar kan det bli väldigt väldigt jobbigt. Som exempel kan jag ta vårt träni
Hmm... jag har funderat på det här. Iceman, jag tror att du simmar för snabbt. Det är liksom så väldigt mycket som ska hänga med när man simmar. Är det nån grej som inte riktigt funkar kan det bli väldigt väldigt jobbigt. Som exempel kan jag ta vårt träni
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 11:58Ja det gäller väl att få in en takt i andningen och simningen, i lagom tempo. Simmar jag alltför sakta så känns det inte heller bra, då blir vattenläget så dåligt och det går väldigt tungt.
Ja det gäller väl att få in en takt i andningen och simningen, i lagom tempo. Simmar jag alltför sakta så känns det inte heller bra, då blir vattenläget så dåligt och det går väldigt tungt.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 11:50Jag hittade den här videon som beskriver en övning för att förbättra början av armtagen. Jag fick lite aha-känsla av att titta på den.
Mot slutet gör han nåt som liknar bröstsimtag....?http://youtu.be/JE4HtrpsrfE
Jag hittade den här videon som beskriver en övning för att förbättra början av armtagen. Jag fick lite aha-känsla av att titta på den.
Mot slutet gör han nåt som liknar bröstsimtag....?
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 12:16"Mot slutet gör han nåt som liknar bröstsimtag....?"
det är bara under övningar han göra detta för att minska motstånd när jag sedan flytta hand tillbaka till start läge.
några gånger kan du ser när han göra det mer som simning än övning och då tryck ha
"Mot slutet gör han nåt som liknar bröstsimtag....?"
det är bara under övningar han göra detta för att minska motstånd när jag sedan flytta hand tillbaka till start läge.
några gånger kan du ser när han göra det mer som simning än övning och då tryck ha
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 21:13Ingen som har någon bra video på hur man skall andas när man simmar frisim? Vad man skall tänka på? Jag filmade mig själv i veckan och just andningen var det största problemet (tyckte jag). Jag kommer helt ur rytmen. Jag tror att jag andas vid fel tidpunk
Ingen som har någon bra video på hur man skall andas när man simmar frisim? Vad man skall tänka på? Jag filmade mig själv i veckan och just andningen var det största problemet (tyckte jag). Jag kommer helt ur rytmen. Jag tror att jag andas vid fel tidpunk
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 22:18Det var en bra filmsnutt, ska testa det imorgon innan jobbet, har precis samma undra som du, Trampvagn!
Det var en bra filmsnutt, ska testa det imorgon innan jobbet, har precis samma undra som du, Trampvagn!
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 22:24Försöker jag simma med armen mot kinden som i den videon
åker handen över min mittlinje, men det kanske fungerar för dig.Hur andningen skall och inte skall göras:
http://www.youtube.com/watch?v=X4APU3XMip8Ian Thorpe andas i närbild:
http://www.youtube
Försöker jag simma med armen mot kinden som i den videon
åker handen över min mittlinje, men det kanske fungerar för dig.
Hur andningen skall och inte skall göras:
Ian Thorpe andas i närbild:
http://www.youtube
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 16:25Det funkade inte för mig, svalde halva bassängen. Får nog fortsätta simma på tills jag får mer vana, nu måste jag vrida upp huvet ganska mycket för att andas in, annars får jag in vatten, och eftersom jag inte har några gälar så får jag undvika det.
Men
Det funkade inte för mig, svalde halva bassängen. Får nog fortsätta simma på tills jag får mer vana, nu måste jag vrida upp huvet ganska mycket för att andas in, annars får jag in vatten, och eftersom jag inte har några gälar så får jag undvika det.
Men
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 16:38Hans: Hi-hi! Jag brukar också bli kissnödig efter att jag simmat en timme... Jag tänkte prova andningen på söndag och se om det funkar för mig. Har suttit och torrsimmat framför datorn en vecka nu. Det får bli med dolme, så jag kan koncentrera mig på huvu
Hans: Hi-hi! Jag brukar också bli kissnödig efter att jag simmat en timme... Jag tänkte prova andningen på söndag och se om det funkar för mig. Har suttit och torrsimmat framför datorn en vecka nu. Det får bli med dolme, så jag kan koncentrera mig på huvu
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 17:12I början svalde jag också hela basängen och fick lite panik. Jag stannade mitt i banan och försökte se om jag fortfarande levde.
Nu får jag visserligen en liten skön väg att andas i, men det är ju ganska ofta man möter en annan simmare och då sväljer man
I början svalde jag också hela basängen och fick lite panik. Jag stannade mitt i banan och försökte se om jag fortfarande levde.
Nu får jag visserligen en liten skön väg att andas i, men det är ju ganska ofta man möter en annan simmare och då sväljer man