Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningbrr
You need to log in to create posts and topics.

Kalle har helt rätt. Därför är testet som jag föreslog en bra idé.

@Lennart.
Nu är ju jag en nybörjarsimmare, men jag fattade inte alls ditt test. Jag är dessvärre inte någon matematiker heller. 😉

@Jörgen. Klart att det inte är så enkelt att förstå om man inte kan fikonspråket. Så här är det: TT står för "Tempo Trainer". Det är en manick som du kan ställa in ett pip på och som kommer med ett visst intervall. Står den på 1,00 så innebär det att den

"Lennart.
Stort tack för ditt svar! Då är det bara att shoppa loss igen...
Jag har bara crawlat i 2 månader och eftersom jag såklart gärna vill bli bra på det omedelbart så läser jag mycket på forum etc. och det är ju inte lätt att sålla information när

-

GRATTIS ICE MAN!!! Se nu till att göra om det asap! (t+)

Gött jobbat Iceman!
Samma här faktiskt. Dock går det jäkligt långsamt fortfarande, men jag antar att det lossnar lite ju bättre flyt man får?
Jag har bara simmat i 2 månader och klarade igår 20x50m med 10 sekunders vila, 3min vila och sedan 20x50m med 10

-

Du andas inte in för mycket luft då?

När jag lärde mig crawla (på helt egen hand) för femton år sen så tyckte jag det var bra att andas i femtakt. Det som hände var att jag fick tid på mig att verkligen andas ut ordentligt. Ofta när jag var nybörjare and

Ice Man: Om du med Maxpuls menar maxpuls vid löpning så kan du nog glömma att du ska komma upp i det då du simmar (de närmaste 10 åren iaf) I simning använder man inte alls lika många och stora muskler som i löpning plus att du är mycket bättre på löpning