Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningbrr
You need to log in to create posts and topics.

-

JAG KÄNDE VÅGEN IDAG!!!! 🙂

Dvs vågen framför huvudet. Tränade på att ha höga armbågar, att inte droppa framarmen när jag andades och att inte korsa mittlinjen med händerna. Funkade riktigt bra och jag kunde andas utan att lyfta huvudet, bara rotera t

HÄRLIGT!!!! (t+)

Gött att höra!
Blev inspirerad och försökte igen, och fick till det emellanåt med ena öga under vattnet. Funkar ju att andas även om en liten slurk vatten kommer in ibland, det känns som att man slappnar av mer och mer, och att det går bättre i samma takt

-

Grattis Hans och Ice Man! (t+)

Jag får också in vatten men för det mesta går det att spotta ut och andas på nästa.

Jag har beställt fenor och paddlar som borde komma innan helgen.
BILD:http://brands.scene7.com/is/image/brands/8-035903991-a?hei=116&wi

Iceman: Ligger mycket i din upptäckt att inte fundera så mycket på andningen. Det är den mest naturliga funktionen vi har, lägg tanken på nåt annat.
Eftersom du tydligen (vad jag förstått) kämpat med andningen länge, så tror jag att kroppen vet nu hur den

Det är självklart inget självändamål att simma med så få armtag som möjligt. Jag kan också göra 11 tag per 25:a, men det blir ingen naturlig och inte heller snabb simning. Det här handlar om matte. Om du räknar med 3 sekunder för "push off" och 4 för vänd

Att simma med få armtag är väl egentligen mer att se som en teknikövning man kan köra för att lära sig att bli bättre på att glida, och inte något man bör sträva efter hela tiden när man simmar?

Du ska hitta de som passar dig. Sen om de är 15 eller 20 spelar ingen roll. Viktigare att du får flyt i simningen.