Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:14"jag tror nog den omvända ordningen skulle vara bättre, dvs först lära sig en avslappnad och vatten-effektiv teknik och sen försöka bli snabbare genom att ta i mer"
Håller fullständigt med. För mig känns det som det största problemet är att jag inte känn
"jag tror nog den omvända ordningen skulle vara bättre, dvs först lära sig en avslappnad och vatten-effektiv teknik och sen försöka bli snabbare genom att ta i mer"
Håller fullständigt med. För mig känns det som det största problemet är att jag inte känn
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:19"Inriktningen på crawlkursen är mera köra 50m i bassäng så hårt man kan än 3800m open water. d.v.s. mycket benspark och kraft,
När jag frågade lite om flytövningar o.dyl. så förstod inte coachen frågan"Känner igen mig i ditt problem. Jag får ungefär lik
"Inriktningen på crawlkursen är mera köra 50m i bassäng så hårt man kan än 3800m open water. d.v.s. mycket benspark och kraft,
När jag frågade lite om flytövningar o.dyl. så förstod inte coachen frågan"
Känner igen mig i ditt problem. Jag får ungefär lik
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:20Då har jag kommit något längre, har inga större problem att andas och känner inga "ångestkänslor" i vattnet.
Vid OW så blir det nästan lite meditation över det hela, man ligger och håller en rytm och det känns riktigt skönt.
Tyvärr så måste man navigera o
Då har jag kommit något längre, har inga större problem att andas och känner inga "ångestkänslor" i vattnet.
Vid OW så blir det nästan lite meditation över det hela, man ligger och håller en rytm och det känns riktigt skönt.
Tyvärr så måste man navigera o
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 14:09Alla den här gammalmodiga simtekniken och råden, är det så illa egentligen då? Det gick ju bevisligen bra att simma även förr?
Alla den här gammalmodiga simtekniken och råden, är det så illa egentligen då? Det gick ju bevisligen bra att simma även förr?
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 14:31jag har delade tänken på detta. men först
när det gäller kondition. jag skulle kunna hoppa i bassäng och simma 5-10km utan problem istortsett när som helst.
jag cykla 7km till arbete och hem igen utan problem. jag även cyklade ca 9mil för två veckor s
jag har delade tänken på detta. men först
när det gäller kondition. jag skulle kunna hoppa i bassäng och simma 5-10km utan problem istortsett när som helst.
jag cykla 7km till arbete och hem igen utan problem. jag även cyklade ca 9mil för två veckor s
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:17"Alla den här gammalmodiga simtekniken och råden, är det så illa egentligen då? Det gick ju bevisligen bra att simma även förr?"
Jag tror du missar frågeställningen.
Det "gamla" sätter att lära ut crawl fungerar alldeles
utmärkt om eleven är ett barn.
M
"Alla den här gammalmodiga simtekniken och råden, är det så illa egentligen då? Det gick ju bevisligen bra att simma även förr?"
Jag tror du missar frågeställningen.
Det "gamla" sätter att lära ut crawl fungerar alldeles
utmärkt om eleven är ett barn.
M
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 11:14Det förekommer ovan en del synpunkter om var handen ska sättas i och om man ska dra i ett s eller inte, bland annat. Jag tror inte att det är det avgörande för att man ska lära sig simma så pass bra att man kan simma fler än 2-3 50:or. Det var väl lite de
Det förekommer ovan en del synpunkter om var handen ska sättas i och om man ska dra i ett s eller inte, bland annat. Jag tror inte att det är det avgörande för att man ska lära sig simma så pass bra att man kan simma fler än 2-3 50:or. Det var väl lite de
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 20:43Ryan m.fl., missförstå mig inte. Vad jag menar är att man måste kunna simma avslappnat och effektivt innan man gör något annat. Jag har aldrig påstått att Sara Sjöström m.fl. inte tränar hårt och en massa intervaller. Hon tränar enormt hårt, men hon lägge
Ryan m.fl., missförstå mig inte. Vad jag menar är att man måste kunna simma avslappnat och effektivt innan man gör något annat. Jag har aldrig påstått att Sara Sjöström m.fl. inte tränar hårt och en massa intervaller. Hon tränar enormt hårt, men hon lägge
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 12:20Jag simmar i ett lugnt tempo, det är inte så att jag vevar på snabbt med armarna eller sparkar som en tok med benen. Ändå tar orken slut efter 50m och jag känner att jag måste kämpa för att inte sjunka. Kan det vara så, att jag helt enkelt har fel kroppst
Jag simmar i ett lugnt tempo, det är inte så att jag vevar på snabbt med armarna eller sparkar som en tok med benen. Ändå tar orken slut efter 50m och jag känner att jag måste kämpa för att inte sjunka. Kan det vara så, att jag helt enkelt har fel kroppst
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 12:42"kämpa för att inte sjunka"
Kan du utveckla det? Sjunka gör du väl inte, och kämpa är ju precis vad du ska låta bli om syret ska räcka.
"kämpa för att inte sjunka"
Kan du utveckla det? Sjunka gör du väl inte, och kämpa är ju precis vad du ska låta bli om syret ska räcka.