Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBruses sadelskola (eller vilken s …
You need to log in to create posts and topics.

Stort tack! Köpte igår min första racer efter att endast ha cyklat mtb. Neurotisk som jag är funderade jag fram och åter, -är den för liten (enligt alla tabeller är jag precis på decimalerna en medium...) Din uträkning gav klarhet. Cykelns orginal konfigu

Lycka till med din nya kärlek!

Ny här...
Hittade denna eminenta guide för grundinställningar av cykeln. Har googlat en del om detta och hittat mycket, men oftast fått fler frågor än innan googlingen. Denna guiden täcker allt och är skriven för dummies (så även jag förstår), tack.

Såg

vad gäller tramprörelsen så ska man inte hålla foten plan som du nämner, utan hela foten ska röra sig under varvet.
ett par "dummies"-tips är; att man skrapar hundskit från sulorna genom att sänka hälen och dra bakåt på nedvägen, samt att man tänker sig a

http://www.argonautcyclecoaching.com/index.php?p=bike-fit-calculator

Nu så, efter att ha grundinställt enligt denna tråd i kombination med länken till argonautcyclecoaching, samt följt diverse råd här så börjar det likna något, tack.

Strålande författat:) Perfekt som läsförståelseträning i skolans värld. Illustrativt, underhållande och relevant. Alla rätt! BTW, min nya Focuscykel, är nog lite för lång according to texten...men så skön att köra ändå:)

/Peter

Tack

ska man sitta i mitten på sadeln eller glida pyttelite bakåt så att det känns som man nästan sitter på kanten av sadeln? ibland testar jag det när jag gör det får jag mindre ont i rumpan och man har lite luft under pungen/mellangärdet

har jag suttit fel

Det här forumet verkar ha seglat åt fel håll!

Har du fått ordning på sittandet?

Nej! Du ska inte flytta runt röven på sadeln. Där du sitter där sitter du. Det är där det ska bli bekvämt att sitta. Tyngden skall ligga på ben och inte mjukdelar. Dvs de si