Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:02Jag tycker att din guide är utmärkt.
Sedan kan man diskutera en del av detta, men du lägger också in en brasklapp om att instruktionen är teoretisk och måste provas ut i praktiken. Klokt gjort!
Jag skulle ändå vilja ta upp en sak som man ofta ser skriv
Jag tycker att din guide är utmärkt.
Sedan kan man diskutera en del av detta, men du lägger också in en brasklapp om att instruktionen är teoretisk och måste provas ut i praktiken. Klokt gjort!
Jag skulle ändå vilja ta upp en sak som man ofta ser skriv
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:39har också hört att man ska kunna släppa styret utan att falla framåt och utan att ha läst artikeln så funderar jag på hur det egentligen är möjligt, för på en racer så lutar man sig ju framåt. Jag ser ingen möjlighet att justera sin position så att det "i
har också hört att man ska kunna släppa styret utan att falla framåt och utan att ha läst artikeln så funderar jag på hur det egentligen är möjligt, för på en racer så lutar man sig ju framåt. Jag ser ingen möjlighet att justera sin position så att det "i
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:41Bålstyrka, väldigt många tror att det är bra med ett stor skillnad mellan sadelhöjd och styrhöjd.
Bålstyrka, väldigt många tror att det är bra med ett stor skillnad mellan sadelhöjd och styrhöjd.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 18:51Jag har ett tips ! Sätt er i vaselin ............
Jag har ett tips ! Sätt er i vaselin ............
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:55"Bålstyrka..."
Jo, visst kan det vara så att om man spänner bålen så kan det kännas som om man inte faller framåt, men vad har det med sittställningsinställningen att göra. Om det bara handlar om bålstyrka så borde det inte spela så stor roll hur man kon
"Bålstyrka..."
Jo, visst kan det vara så att om man spänner bålen så kan det kännas som om man inte faller framåt, men vad har det med sittställningsinställningen att göra. Om det bara handlar om bålstyrka så borde det inte spela så stor roll hur man kon
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 20:25Då får du börja med att ställa in sittställningen och när du är klar sätta styret på samma höjd som sadeln.
Väldigt många har stor skillnad i höjd mellan styre och sadel samtidigt som de sitter högt med nedåtlutande sadel. Det fodrar stor bålstyrka om de
Då får du börja med att ställa in sittställningen och när du är klar sätta styret på samma höjd som sadeln.
Väldigt många har stor skillnad i höjd mellan styre och sadel samtidigt som de sitter högt med nedåtlutande sadel. Det fodrar stor bålstyrka om de
Quote from Funbeat user on 18 April 2009, 08:07>Jo, visst kan det vara så att om man spänner bålen så kan det kännas som om man inte faller framåt, men vad har det med sittställningsinställningen att göra.
Som flera säger handlar det OCKSÅ om bålstyrka. Om du inte har någon styrka alls, så skulle du
>Jo, visst kan det vara så att om man spänner bålen så kan det kännas som om man inte faller framåt, men vad har det med sittställningsinställningen att göra.
Som flera säger handlar det OCKSÅ om bålstyrka. Om du inte har någon styrka alls, så skulle du
Quote from Bengt Askerfelt on 18 April 2009, 08:32Varför är det inte bra om armarna tar upp mycket vikt? Kanske missade jag något men i artikeln stod det att man då skulle trötta ut händer och armar. Jag har faktiskt aldrig upplevt att jag blir trött i armarna när jag cyklar. Däremot skulle det kännas be
Varför är det inte bra om armarna tar upp mycket vikt? Kanske missade jag något men i artikeln stod det att man då skulle trötta ut händer och armar. Jag har faktiskt aldrig upplevt att jag blir trött i armarna när jag cyklar. Däremot skulle det kännas be
Quote from Funbeat user on 18 April 2009, 11:02Vad gäller roevmätningen så kan man ju i dessa moderna tider scanna baken i valfri adekvat scanner. Ned med brallorna och upp på maskinen. Se till att lämna ett par bilder kvar i maskinen också, så andra får ta del av dem.
Tack för guiden förresten. Får
Vad gäller roevmätningen så kan man ju i dessa moderna tider scanna baken i valfri adekvat scanner. Ned med brallorna och upp på maskinen. Se till att lämna ett par bilder kvar i maskinen också, så andra får ta del av dem.
Tack för guiden förresten. Får
Quote from Funbeat user on 18 April 2009, 12:19>Varför är det inte bra om armarna tar upp mycket vikt? Kanske missade jag något men i artikeln stod det att man då skulle trötta ut händer och armar.
Om armarna tar för mycket vikt, är det i första hand axlar och nacke som tar stryk. Det är väl också t
>Varför är det inte bra om armarna tar upp mycket vikt? Kanske missade jag något men i artikeln stod det att man då skulle trötta ut händer och armar.
Om armarna tar för mycket vikt, är det i första hand axlar och nacke som tar stryk. Det är väl också t