Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Definiera gå? Förra årets vinnare hade över 10 km/h i snitt.

I snitt, ja.

För en som är tränad så låter det mycket att behöva gå 30 km. Då gissar jag att personen gick i alla uppförsbackar och på de blöta och mer tekniska partierna på första halvan (Vildmarksleden). Men tag en orienterare som är backtränad så kommer procenten g

Lite det som är kul med denna tävlingen. Vill man springa fort finns det ju mkt lättare alternativ. Jag var tävlingledare 2012 och det verkade som de flesta var nöjda med att "ta"sig igenom loppet. För min del så tar jag det som en upplevelse o utmaning.

Min kompis viker absolut inte ner sig de första 100km om banan är snäll, så jag är mest undrande inför eventuella kärr, stora dynghål och extrema backar.

Som jag kommer ihåg det är större delen av banan springbar efter Hindås. Innan dess finns det många bra springbara partier men också partier där stigen är teknisk med stenar och lite rötter, och en bred spång över ett korsande vattendrag där det saknades

70 anmälda..... Max 200, helt galet men skitkul att folk vågar utmana sig själva :))

BUM-banan är tuff, men överkomlig om man springer efter sin egen förmåga och inte stressar på i början. Janne beskriver banan mycket bra. Första delen till Hindås är besvärligare än övriga 45 km, men om man ser loppet som en riktig terrängultra med liten

BUMs vandringsleder är nog de vandringsleder jag stött på som varit bäst markerade 🙂

Men precis som Peter säger så gäller det att trots detta vara uppmärksam så man inte springer förbi en tydlig skylt. De flestas erfrenhet är att risken är störst när m

Håller med Janne om märkningen av leden. Den är fantastiskt bra (i alla fall de första ca 50 km jag kom förra året). Detta hindrade dock inte att jag lyckades springa fel två gånger när jag sprang och tänkte på annat. Fördelen med att veta att det är bra