Quote from Guest on 5 November 2013, 20:12Varit på tröskeltest och VO2max-test idag. Fick väldigt bra värden på central kapacitet, men vi insåg som det är nu att min centrala kapacitet överstiger den lokala - jag behöver helt helt få starkare cykelben för att kunna utnyttja hela min syreupptagnin
Varit på tröskeltest och VO2max-test idag. Fick väldigt bra värden på central kapacitet, men vi insåg som det är nu att min centrala kapacitet överstiger den lokala - jag behöver helt helt få starkare cykelben för att kunna utnyttja hela min syreupptagnin
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 20:22Kom precis hem från första försäsongsträningen med cykelklubben. Stavgång i slalombacke. Sjukt bra träning för ben och syreupptaget. Det är mitt heta tips för dagen. Ett mindre hett tips är att köra låg kadens på trainer/träningscykel med tungt motstånd.
Kom precis hem från första försäsongsträningen med cykelklubben. Stavgång i slalombacke. Sjukt bra träning för ben och syreupptaget. Det är mitt heta tips för dagen. Ett mindre hett tips är att köra låg kadens på trainer/träningscykel med tungt motstånd.
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 20:41Håller med Johan, jag har det omvända problemet. 🙁
Ska jag bli trött i benen så måste jag köra låg kadens och tungt motstånd.
Håller med Johan, jag har det omvända problemet. 🙁
Ska jag bli trött i benen så måste jag köra låg kadens och tungt motstånd.
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 21:08Första tipset är att cykla mer.... Om huvudmålet är att bli bra på cykling/triathlon och du nu kör 3-4 pass styrka i veckan skulle jag dra ner det till max två styrkepass i veckan och lägga den tiden på cykling istället.
Sen håller jag med om att låg kad
Första tipset är att cykla mer.... Om huvudmålet är att bli bra på cykling/triathlon och du nu kör 3-4 pass styrka i veckan skulle jag dra ner det till max två styrkepass i veckan och lägga den tiden på cykling istället.
Sen håller jag med om att låg kad
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 21:34Anledningen att jag kör mycket stryka nu är att jag tidigare har haft lätt att skada mig och verkligen är beroende av att ha en grundträningsperiod med uppbyggande basövningar i styrketräningen för att hålla hela utesäsongen sedan (då tränar jag mkt lite
Anledningen att jag kör mycket stryka nu är att jag tidigare har haft lätt att skada mig och verkligen är beroende av att ha en grundträningsperiod med uppbyggande basövningar i styrketräningen för att hålla hela utesäsongen sedan (då tränar jag mkt lite
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 21:49Var det: Avancerat test + VO2max-test du körde?
Hur var de att köra?
Var det: Avancerat test + VO2max-test du körde?
Hur var de att köra?
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 22:04Japp det var det! 🙂 Laktattestet var lätt, man går ju bara precis upp till anaerob tröskel så det är ju över innan man hunnit bli trött. VO2max-testet var jävligt jobbigt - och är det inte det är man inte på VO2max. 😉 Man ska ju köra sig själv totalt i
Japp det var det! 🙂 Laktattestet var lätt, man går ju bara precis upp till anaerob tröskel så det är ju över innan man hunnit bli trött. VO2max-testet var jävligt jobbigt - och är det inte det är man inte på VO2max. 😉 Man ska ju köra sig själv totalt i
Quote from Funbeat user on 5 November 2013, 22:21intressant detta! undrar bara lite..nån som vet om man kan göra sådant test i stora staden uppsala? ungefärlig budget åsså vore kul å veta...tack på förhand:-)
intressant detta! undrar bara lite..nån som vet om man kan göra sådant test i stora staden uppsala? ungefärlig budget åsså vore kul å veta...tack på förhand:-)
Quote from Mattias Johansson on 6 November 2013, 07:48Dessa två träningsvideos skulle nog passa dig.
http://www.thesufferfest.com/video-sufferfests/details-angels/
http://www.thesufferfest.com/video-sufferfests/thehunted/
Dessa två träningsvideos skulle nog passa dig.
http://www.thesufferfest.com/video-sufferfests/details-angels/
http://www.thesufferfest.com/video-sufferfests/thehunted/
Quote from Funbeat user on 7 November 2013, 19:492 saker: Tung styrketräning - max 6 reps, knäböj, marklyft etc. Styrkeintervaller på testcykel tex 4x4 med 50-60kadens med tungbelastning.
2 saker: Tung styrketräning - max 6 reps, knäböj, marklyft etc. Styrkeintervaller på testcykel tex 4x4 med 50-60kadens med tungbelastning.