Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 10:21Sara: Adapotionerna på 90% av FTP är närapå samma som vid högre intensiteter, säg 95-100%. Det är dock, för mig, avsevärt lättare att kunna bita i och genomföra även om jag itne har pangben för dagen. Kontinuetet är trots allt den allra viktigaste kompone
Sara: Adapotionerna på 90% av FTP är närapå samma som vid högre intensiteter, säg 95-100%. Det är dock, för mig, avsevärt lättare att kunna bita i och genomföra även om jag itne har pangben för dagen. Kontinuetet är trots allt den allra viktigaste kompone
Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 13:40Tack Adam att du bringar lite klarhet i detta!
En annan synpunkt/fråga:
När man vilar mellan tröskelintervallerna, hur lång vilan är beror väl på hur fort man återhämtar sig inte nödvändigtvis 2 min? Jag brukar ståvila tills min puls gått ned till en viss
Tack Adam att du bringar lite klarhet i detta!
En annan synpunkt/fråga:
När man vilar mellan tröskelintervallerna, hur lång vilan är beror väl på hur fort man återhämtar sig inte nödvändigtvis 2 min? Jag brukar ståvila tills min puls gått ned till en viss
Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 14:51Tack för feedback. Delar bara mina två cent och hoppas på en grym debatt.
Gällande vila skriver Coggan såhär, fritt ur mitt minne så det kan vara fel:
Zon 3: (75-90% FTP) Ingen återhämtning nödvändig
Zon 4: (90-105% FTP) Återhämtning cirka 25% av interv
Tack för feedback. Delar bara mina två cent och hoppas på en grym debatt.
Gällande vila skriver Coggan såhär, fritt ur mitt minne så det kan vara fel:
Zon 3: (75-90% FTP) Ingen återhämtning nödvändig
Zon 4: (90-105% FTP) Återhämtning cirka 25% av interv
Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 18:26Adam, "nån tjomme" råkar vara Fredrik Eriksson, fd förbundskapten i cykel samt vinnare av årets cykelvasa. Men du vet väl bättre får man anta eller?
Adam, "nån tjomme" råkar vara Fredrik Eriksson, fd förbundskapten i cykel samt vinnare av årets cykelvasa. Men du vet väl bättre får man anta eller?
Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 18:46Vill bara säga att jag följer tråden med stort intresse - många tankar och mycket input! Tack allihop som engagerar sig. 🙂
Vill bara säga att jag följer tråden med stort intresse - många tankar och mycket input! Tack allihop som engagerar sig. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 November 2013, 20:25Stefan: Intressant gällande att "veta": Mest är vi bara papegojor som upprepar vad personer vi litar på säger. De har oftast i sin tur någorlunda stöd i vad de säger; jag väljer att upprepa Andy Coggans mfl ord och du väljer Fredriks.
Tycker att du bord
Stefan: Intressant gällande att "veta": Mest är vi bara papegojor som upprepar vad personer vi litar på säger. De har oftast i sin tur någorlunda stöd i vad de säger; jag väljer att upprepa Andy Coggans mfl ord och du väljer Fredriks.
Tycker att du bord