Quote from Funbeat user on 13 November 2013, 09:25Ingen styrketräning för benen enligt mig. Skulle svarat det tidigare men Björn Andersson (triathleten) har fått mig att ändra åsikt. Det är helt enkelt för långt ifrån samma sak.
Egentligen är frågan väldigt lätt. Hur får du starka cykelben? Cykla mycket
Ingen styrketräning för benen enligt mig. Skulle svarat det tidigare men Björn Andersson (triathleten) har fått mig att ändra åsikt. Det är helt enkelt för långt ifrån samma sak.
Egentligen är frågan väldigt lätt. Hur får du starka cykelben? Cykla mycket
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 06:55"Ingen styrketräning för benen enligt mig." och sedan "Torsdag: Styrketräning underkroppfokus"
Får man fråga vad du tränar på torsdagar ?;)
Förlåt, jag kunde inte hålla mig.
"Ingen styrketräning för benen enligt mig." och sedan "Torsdag: Styrketräning underkroppfokus"
Får man fråga vad du tränar på torsdagar ?;)
Förlåt, jag kunde inte hålla mig.
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 11:22Personer som vill styrketräna ska såklart få göra det. Men det är att lura sig själv om man tror att det hjälper cykling speciellt mkt.
Vill man bli grym på att cykla är det fett värt att ersätta det passet med ett kvalitetspass på cykel.
Personer som vill styrketräna ska såklart få göra det. Men det är att lura sig själv om man tror att det hjälper cykling speciellt mkt.
Vill man bli grym på att cykla är det fett värt att ersätta det passet med ett kvalitetspass på cykel.
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 13:52Däremot kan styrketräning minska skadefrekvensen - och då kanske man får till att träna mer.
http://traningslara.se/vad-fungerar-att-forebygga-skador/?utm_source=feedly
Däremot kan styrketräning minska skadefrekvensen - och då kanske man får till att träna mer.
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 15:35ja man blir nog inte sämre cyklist med lite styrketräning i alla fall
ja man blir nog inte sämre cyklist med lite styrketräning i alla fall
Quote from ellen olsson on 14 November 2013, 15:57Jo, det kan du bli.
Jo, det kan du bli.
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 17:16Det finns mer och mer stöd för att styrketräning (tung och/eller explosiv) är bra för både löpare och cyklister och förbättrar prestationen.
Och skadeförebyggande verkar det också vara, som redan länkats in i tråden.
Sedan kan man nog argumentera om d
Det finns mer och mer stöd för att styrketräning (tung och/eller explosiv) är bra för både löpare och cyklister och förbättrar prestationen.
Och skadeförebyggande verkar det också vara, som redan länkats in i tråden.
Sedan kan man nog argumentera om d
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 18:28lite styrketräning blir man inte sämre av fredrik
lite styrketräning blir man inte sämre av fredrik
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 20:26Styrketräning eller ej - för mig är det i första hand en fråga om allmänt god styrka och ett sätt att förhindra skador. Var skadad i löpningen i typ 1½ år pga bristande grundstyrka / svaga punkter i fysiken. Allt för mig i träningen handlar inte om att bl
Styrketräning eller ej - för mig är det i första hand en fråga om allmänt god styrka och ett sätt att förhindra skador. Var skadad i löpningen i typ 1½ år pga bristande grundstyrka / svaga punkter i fysiken. Allt för mig i träningen handlar inte om att bl
Quote from Mattias Johansson on 14 November 2013, 22:56Jag har alltid inbillat mig att bästa sättet att bygga styrka som cyklist är att cykla i backar.
Tungt på låg kadens.
Jag har alltid inbillat mig att bästa sättet att bygga styrka som cyklist är att cykla i backar.
Tungt på låg kadens.