Quote from Mattias Johansson on 6 May 2008, 14:55Kanon David. Då kan du ju översätta 😉
Kanon David. Då kan du ju översätta 😉
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:00De er slet ikke dansk!
De er slet ikke dansk!
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:04Jag mäter med skjutmått.
Två-tre kedjor/kassett(er). Har en lättare utväxling också. Ca 200-250 mil/kedja.
Bytte hela rasket nyligen.
Jag mäter med skjutmått.
Två-tre kedjor/kassett(er). Har en lättare utväxling också. Ca 200-250 mil/kedja.
Bytte hela rasket nyligen.
Quote from j sollerman on 6 May 2008, 16:13Ni som varvar kedjor gör ni de varje 200de mil? Eller oftare?
Ni som varvar kedjor gör ni de varje 200de mil? Eller oftare?
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 16:14Vid behov! Ibland oftare om det är mycket grus på vägarna.
Vid behov! Ibland oftare om det är mycket grus på vägarna.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 16:26Hej Kalle.
Jag varvar mellan olika kedjor och jag skiftar efter ca 100-150 mil. Jag har nyss bytt kedja efter drygt 150 mil. Men då är det inomhos den har gått det mesta.
Vänligen
p.
Hej Kalle.
Jag varvar mellan olika kedjor och jag skiftar efter ca 100-150 mil. Jag har nyss bytt kedja efter drygt 150 mil. Men då är det inomhos den har gått det mesta.
Vänligen
p.
Quote from Berit Bengtson on 6 May 2008, 19:07Johnny Mauritzon skrev:
> Njaaaee, jag har ett kedjemätningsverktyg från parktool...
>
> Mäter man med tumstock så får man mäta över lång sträcka för att få ett tillförlitligt värde.Man behöver inte mäta över en längre sträcka än 12-tum, ~30cm.
Och g
Johnny Mauritzon skrev:
> Njaaaee, jag har ett kedjemätningsverktyg från parktool...
>
> Mäter man med tumstock så får man mäta över lång sträcka för att få ett tillförlitligt värde.
Man behöver inte mäta över en längre sträcka än 12-tum, ~30cm.
Och g
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 20:43Campagnolo...
Detta eminenta företag skickar med en utförlig förklaring på ett flertal språk med bifogad skiss på hur man ska mäta kedjan och innom vilka toleranser man ska hålla sig innom. Denna manual finns även att hämta på "campagnolo.com" som pdf fil
Campagnolo...
Detta eminenta företag skickar med en utförlig förklaring på ett flertal språk med bifogad skiss på hur man ska mäta kedjan och innom vilka toleranser man ska hålla sig innom. Denna manual finns även att hämta på "campagnolo.com" som pdf fil
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 20:45Hittade länken:
http://www.campagnolo.com/repository/documenti/en/7225301_Ultra_Narrow_chain-06-06.pdf
fig. 20, sid 19
Italienska förvisso men bläddrar man ner en bit så hittar man förklaringen på engelska.
Hittade länken:
http://www.campagnolo.com/repository/documenti/en/7225301_Ultra_Narrow_chain-06-06.pdf
fig. 20, sid 19
Italienska förvisso men bläddrar man ner en bit så hittar man förklaringen på engelska.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 20:55Tack för alla svar! Mycket kunnande på detta forum.
Håkan Carlson> Jag tycker inte heller att man kan generalisera och säga att en kedja ska byta efter vissa mil utan flera faktorer spelar förstås in hur länge den håller. Trots allt skiljer det rätt myck
Tack för alla svar! Mycket kunnande på detta forum.
Håkan Carlson> Jag tycker inte heller att man kan generalisera och säga att en kedja ska byta efter vissa mil utan flera faktorer spelar förstås in hur länge den håller. Trots allt skiljer det rätt myck