Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelByte av kedja
You need to log in to create posts and topics.

Jonas Thompson skrev:
> Detta eminenta företag skickar med en utförlig förklaring på ett flertal språk
> med bifogad skiss på hur man ska mäta kedjan och innom vilka toleranser
> man ska hålla sig innom.
och
> man mäter det invändiga måttet mellan ett b

Idag har jag lyssnat på tre Canyon. Svårt att smyga med de cyklarna.

Mät mellan nitarna då med din tumstock... det är inte min kedja...

Nu drar jag till rivieran och kör lite mera backintervaller. Kinnekulle snart...

Au revoir

Jag har aldrig ens funderat på att behöva byta kedja. Byter man vanligtvis för att inte riskera att den går av, eller märks det på prestandan att den är dålig?

Den enda liknande erfarenhet jag har är för motorcyklar. Där känner man att det rycker när k

Tack för alla svar! I dag kom det ett paket från Karlstad med både Dura-Ace 12-23 kassett och en kedja. Kanske betalade jag mer än jag borde. Hur många av er handlar istället (billigare?) cykelgrejer från utlandet?

Dura Ace kommer från Thailand.

Beställer man bara enstaka prylar för mindre summor, är det nog enklast och smidigast att beställa inom Sverige. För dyrare saker är det en annan sak. Jag byggde nyligen ihop en cykel och beställde komponenter från både Sverige och Tyskland. Ungefär två t

Eller så kan du göra som Per, sno ihop delar och bygga en cykel.

eller så lägger man träningspasset till någon cykelbutik.

Eller så lägger man träningsrundan till grannkomunen och snor ihop lite delar där Så är risken mindre att man blir igenkännd