Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCampa sålt???
You need to log in to create posts and topics.

Campagnolo tappar på alla marknader, inte ens det tidigare säkra highend marknaden är längre säker då SRAM tar marknadsandelar från Campagnolo. Och på den totala marknaden för cykelkomponenter är Campa bara en nysning. Men det är naturligtvis bättre med k

Är det entydigt att SRAM tar marknadsandelar från Campagnolo?
De tar kanske den nya marknaden som ShimaNO har/hade?

Campagnolo har väll ganska jämn försäljning och inriktar sig på medvetna konsumenter.

De dominerar på ProTour iallafall!

Det vore ju inte fel om bara Campa och Sram blev kvar på marknaden i framtiden...

>Fredrik; Skulle vara intressant att höra din motivering till varför Shimano inte skulle få vara kvar.

Man kan knappast säga att Campa "dominerar" Pro Tour.

I TdF körde 7 lag med Campa, 9 lag med Shimano och 3 lag med SRAM....

11-delat är knappast ngn

> I TdF körde 7 lag med Campa, 9 lag med Shimano och 3 lag med SRAM....

Det skulle vara intressant att veta hur du räknar då. Det var nämligen fler lag som körde med Campa än Shimano enligt de uppgifter jag har...

> Bla tycks dom tro att enda anledninge

Nu har Campagnolo också sedan flera år elverksväxlar.
SRAM har väll inte släppt några elverksväxlar?

Att sedan ett antal proffs fortsätter att köra 7800 är inget bra betyg för 7900 och det var likadant förra året.

>Fredrik; Där har vi det igen, du tror verkligen att enda anledningen till att man inte kör CampagNOlo är för att man inte har provat!!

Har provat samtliga system och tycker det mesta hos alla är bra men som sagt, vissa personers attityd (det finns tycka

Och hur bra har det gått för Campas elväxlar....?

Cervelo gick tillbaka till 7800 för att dom tyckte att ROTORS kedjeringar fungerar bäst ihop med gamla D-A.

SRAM har elväxlar på g som visats i pressen.

> >Fredrik; Där har vi det igen, du tror verkligen att enda anledningen till att man inte kör CampagNOlo är för att man inte har provat!!

Nej. Jag _vet_ att många av de som talar sig varma för ShimaNO inte har tillräcklig erfarenhet av något annat. Jag h

Det är många som visat upp elväxlar genom årens lopp.