Quote from Guest on 2 May 2011, 10:29Sydsvenskan arrangerar. Här är länken om man vill lyssna in, ställa frågor eller på annat sätt delta:
http://www.sydsvenskan.se/lund/article1453502/Chatta-om-cyklar-och-trafik.html
Sydsvenskan arrangerar. Här är länken om man vill lyssna in, ställa frågor eller på annat sätt delta:
http://www.sydsvenskan.se/lund/article1453502/Chatta-om-cyklar-och-trafik.html
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:39Det lär bli läsvärt.
Det lär bli läsvärt.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:43Bra initiativ av tidningen. Jag har satt klockan ...
Bra initiativ av tidningen. Jag har satt klockan ...
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:44Jag vet vem jag ska tacka för detta.
Jag vet vem jag ska tacka för detta.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:04Det ser inte ljust ut för cyklister i Sverige om vi ska ta den här trafikpolisen som en normal representant för de andra. Så länge man vill kila ned och köpa en tidning, går det bra. Vill man mer utav sin cykling, ... det ser mörkt ut.
Det ser inte ljust ut för cyklister i Sverige om vi ska ta den här trafikpolisen som en normal representant för de andra. Så länge man vill kila ned och köpa en tidning, går det bra. Vill man mer utav sin cykling, ... det ser mörkt ut.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:12Det man märker framförallt är ett enormt gap mellan cyklister och icke-cyklister.
Icke-cyklister kan förstå att man vill cykla lite lätt till banken, affären osv, men detta att cykla som vi gör, ingår inte i deras världsuppfattning.
Det är nog viktigt a
Det man märker framförallt är ett enormt gap mellan cyklister och icke-cyklister.
Icke-cyklister kan förstå att man vill cykla lite lätt till banken, affären osv, men detta att cykla som vi gör, ingår inte i deras världsuppfattning.
Det är nog viktigt a
Quote from Jonny Persson on 2 May 2011, 13:21Daniel: Jag har varit cyklist till och från men ändå så har jag väldigt lite förståelse för många av cyklisterna. Som bilist råkar jag ibland ut för cyklister som verkligen sätter sitt liv på spel genom att inte följa trafikregler och i rollen av löpare s
Daniel: Jag har varit cyklist till och från men ändå så har jag väldigt lite förståelse för många av cyklisterna. Som bilist råkar jag ibland ut för cyklister som verkligen sätter sitt liv på spel genom att inte följa trafikregler och i rollen av löpare s
Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2011, 13:24Med tanke på omkörningar över heldraget, rödljuskörningar, förbjudna u-svängar osv, är det väldigt många bilister som saknar kunskap om trafikregler. Rötägg finns inom alla kategorier i trafiken. Bilister, gående, cyklister, bussförare...
Med tanke på omkörningar över heldraget, rödljuskörningar, förbjudna u-svängar osv, är det väldigt många bilister som saknar kunskap om trafikregler. Rötägg finns inom alla kategorier i trafiken. Bilister, gående, cyklister, bussförare...
Quote from Jonny Persson on 2 May 2011, 13:28Det ÄR väldigt många bilister som saknar kunskaper och beter sig som svin. Även yrkeschaufförer.
Som cyklist eller motorcyklist är det för den egna hälsans skull lite viktigare att sköta sig. Oavsett vem som gör rätt eller fel.
Det ÄR väldigt många bilister som saknar kunskaper och beter sig som svin. Även yrkeschaufförer.
Som cyklist eller motorcyklist är det för den egna hälsans skull lite viktigare att sköta sig. Oavsett vem som gör rätt eller fel.
Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2011, 13:32Håller med dig. Men se hur folk går. Det är samma beteende som du påvisar som cyklister. jag hävdar bestämt,a tt många som cyklar gör som när de går, mot rött, mot enkelriktat, på trottoarer osv. Inte så konstigt, när politiker och tjänstemän under årtion
Håller med dig. Men se hur folk går. Det är samma beteende som du påvisar som cyklister. jag hävdar bestämt,a tt många som cyklar gör som när de går, mot rött, mot enkelriktat, på trottoarer osv. Inte så konstigt, när politiker och tjänstemän under årtion