Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 10:58Bruse: Testade du att åberopa demens? Att du missat att det snöade och glömt det var 70-väg?
Får man köra på folk för att de är dementa?Kanske vore en tröjtext (fast för lång)
Ja, jag är galen som cyklar här - man ska vara snäll mot dårar!
Bruse: Testade du att åberopa demens? Att du missat att det snöade och glömt det var 70-väg?
Får man köra på folk för att de är dementa?
Kanske vore en tröjtext (fast för lång)
Ja, jag är galen som cyklar här - man ska vara snäll mot dårar!
Quote from Rasmus Olsson on 5 May 2011, 11:35Det finns inget allmänt förbud att cykla på 70- eller 90-vägar. Jag ifrågasatte poliserna "vad har du för stöd i lagen för ditt påstående". Tror jag sa det tre gånger. Till slut ringde den manlig polisen till "nån" och när han kom ut ur bilen var han tyst
Det finns inget allmänt förbud att cykla på 70- eller 90-vägar. Jag ifrågasatte poliserna "vad har du för stöd i lagen för ditt påstående". Tror jag sa det tre gånger. Till slut ringde den manlig polisen till "nån" och när han kom ut ur bilen var han tyst
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:41Nej jag vet att du hade rätt, men frågan är om poliserna ifråga ansåg att det är OK att köra på t ex förståndshandikappade?
Barn eller förvirrade gamlingar, eller inte så gamla med tidig alzheimers och liknande?
Att någon förvirrat sig ut där de inte får
Nej jag vet att du hade rätt, men frågan är om poliserna ifråga ansåg att det är OK att köra på t ex förståndshandikappade?
Barn eller förvirrade gamlingar, eller inte så gamla med tidig alzheimers och liknande?
Att någon förvirrat sig ut där de inte får
Quote from Rasmus Olsson on 5 May 2011, 11:48Det tyckte dom, för de vägrade ta emot en anmälan... Det var kallt, och tillslut prioriterade jag att komma hem. Borde bett om deras namn och anmält dom. Skitsamma nu.
Hädanefter vet jag, även efter tidigare konversationer med poliser, att de kan inte la
Det tyckte dom, för de vägrade ta emot en anmälan... Det var kallt, och tillslut prioriterade jag att komma hem. Borde bett om deras namn och anmält dom. Skitsamma nu.
Hädanefter vet jag, även efter tidigare konversationer med poliser, att de kan inte la
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:51Berätta för mig vilken polisstudent (eller vad de kallas) som börjar på Polishögskolan med drömmen om att bli världens bästa trafikpolis?
Skulle gissa att ett stort antal betraktar de kurserna med samma entusiasm som teknologerna har för att de är tvungna
Berätta för mig vilken polisstudent (eller vad de kallas) som börjar på Polishögskolan med drömmen om att bli världens bästa trafikpolis?
Skulle gissa att ett stort antal betraktar de kurserna med samma entusiasm som teknologerna har för att de är tvungna
Quote from Rasmus Olsson on 5 May 2011, 12:01De visste inte ens vad "Nynäsvägen i höjd med Söderstadion" var för någon platsbeskrivning... de letade länge...
De visste inte ens vad "Nynäsvägen i höjd med Söderstadion" var för någon platsbeskrivning... de letade länge...
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:02Ibland kan man bli riktit sugen på kreativt användande av kullager, även om konsekvenserna i längden nog inte är så bra..
http://www.yehudamoon.com/index.php?date=2008-11-25
Ibland kan man bli riktit sugen på kreativt användande av kullager, även om konsekvenserna i längden nog inte är så bra..
Quote from Funbeat user on 7 May 2011, 17:20Svar på Anders fråga ovan:
Har jobbat på ÅM - är INTE jurist eller åklagare(!)
Kameraövervakning är ju ett känsligt ämne...
Men det är inte ovanligt att privata bild, film eller ljudfiler används som bevismaterial, inhämtat från en part i målet eller vitt
Svar på Anders fråga ovan:
Har jobbat på ÅM - är INTE jurist eller åklagare(!)
Kameraövervakning är ju ett känsligt ämne...
Men det är inte ovanligt att privata bild, film eller ljudfiler används som bevismaterial, inhämtat från en part i målet eller vitt
Quote from Camilla Höög on 7 May 2011, 23:28Det är fritt att filma och fota på allmän plats och vidare är det fri bevisprövning i Sverige vilket gör att det kvittar hur bevisen uppkommit. De gäller även om de uppkommit på olaglig väg. Så filma på 🙂
Det är fritt att filma och fota på allmän plats och vidare är det fri bevisprövning i Sverige vilket gör att det kvittar hur bevisen uppkommit. De gäller även om de uppkommit på olaglig väg. Så filma på 🙂