Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2011, 14:37Min anmälan vägrade poliserna ta, de hävdade 1) att jag inte ska cykla när det snöar och 2) att det är förbjudet att cykla på 70-vägar
Alltså, skyll dig själv om du blir prejad, skadad eller ihjälkörd om du cyklar.
Vi har en lat och okunnig polis i Sver
Min anmälan vägrade poliserna ta, de hävdade 1) att jag inte ska cykla när det snöar och 2) att det är förbjudet att cykla på 70-vägar
Alltså, skyll dig själv om du blir prejad, skadad eller ihjälkörd om du cyklar.
Vi har en lat och okunnig polis i Sver
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:40För ett par veckor sedan kom 6-8 MCsnutar och gjorde omkörning med fortkörning, på en 70-sträcka. De hade mig på den sidan de kom farande på, fast åt motsatt håll. De fick ett par fingrar som hälsning.
För ett par veckor sedan kom 6-8 MCsnutar och gjorde omkörning med fortkörning, på en 70-sträcka. De hade mig på den sidan de kom farande på, fast åt motsatt håll. De fick ett par fingrar som hälsning.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:45Möjligen ökar chansen att anmäla o få det utrett man använder hjälmkamera. Vet inte hur det ses av åklagarsidan, om det är användbart som bevis. I England har åtminstone ett fall gått vidare, där togs det strypgrepp....
Möjligen ökar chansen att anmäla o få det utrett man använder hjälmkamera. Vet inte hur det ses av åklagarsidan, om det är användbart som bevis. I England har åtminstone ett fall gått vidare, där togs det strypgrepp....
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:02Var inte det Jenny, i en annan tråd?
Vi beställer västar. Det är alltid bra att ha i det här kyliga landet.
Vi har en text på ryggen (reflex, förstås).
Små, små bokstäver:
"Vi älskar ..."
Nästa rad med jätte bokstäver:
"POLIS".
Vi kanske får lite m
Var inte det Jenny, i en annan tråd?
Vi beställer västar. Det är alltid bra att ha i det här kyliga landet.
Vi har en text på ryggen (reflex, förstås).
Små, små bokstäver:
"Vi älskar ..."
Nästa rad med jätte bokstäver:
"POLIS".
Vi kanske får lite m
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:12Daniel Ridings
Är det ok enligt polisen?
Om så var kan jag beställa min (H:)
Daniel Ridings
Är det ok enligt polisen?
Om så var kan jag beställa min (H:)
Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2011, 15:34Om det kan tolkas som att du är en polis, är det nog inte tillåtet.
Om det kan tolkas som att du är en polis, är det nog inte tillåtet.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:43Hmmm ... det ska kanske så "Vi hatar ..." för att undvika det lilla missförståndet, Bruse?
Någon kilometer från mig, vid Annebergsstation, sänks farten från 80 till 70 (det var 90 en gång i tiden).
Få sänker farten.
Någon har tröttnat. De har ställt ut
Hmmm ... det ska kanske så "Vi hatar ..." för att undvika det lilla missförståndet, Bruse?
Någon kilometer från mig, vid Annebergsstation, sänks farten från 80 till 70 (det var 90 en gång i tiden).
Få sänker farten.
Någon har tröttnat. De har ställt ut
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 16:30Mellan Kalmar och Oskarshamn har någon ställt ut en gammal volvo på det viset, lackerad som polis bild men stavat "polis" fel med flit.
Lite OT men himla roligt: i Malmö är det någon som kör runt med en volvo i gamla polisfärgerna där det står tjuv på si
Mellan Kalmar och Oskarshamn har någon ställt ut en gammal volvo på det viset, lackerad som polis bild men stavat "polis" fel med flit.
Lite OT men himla roligt: i Malmö är det någon som kör runt med en volvo i gamla polisfärgerna där det står tjuv på si
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 23:58Hva med en slik trøye på sykkelturen
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=eaded68802da46478ce2edbb35216e4c.jpg&Size=
Hva med en slik trøye på sykkelturen
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=eaded68802da46478ce2edbb35216e4c.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 17:48För länge sedan när svenska polisbilar var svart/vita, såg jag en dylik med ordet POTATIS stavat på sidan med "rätt" typsnitt. Detta framkallade en del ögontjänar-beteende..
För länge sedan när svenska polisbilar var svart/vita, såg jag en dylik med ordet POTATIS stavat på sidan med "rätt" typsnitt. Detta framkallade en del ögontjänar-beteende..