Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:33Marcus: Det är självklart att cyklisterna ska följa reglerna. Och jag vet också att många inte gör det.
Marcus: Det är självklart att cyklisterna ska följa reglerna. Och jag vet också att många inte gör det.
Quote from Jonny Persson on 2 May 2011, 13:54Ja det är det allmänna trafikbeteendet som måste förbättras för jag tycker att det blivit bra mycket sämre de senaste åren. Beteendet bland förare av motorfordon vet jag inte vad man ska göra åt men bland cyklister så kan i alla fall cykelklubbarna ta sit
Ja det är det allmänna trafikbeteendet som måste förbättras för jag tycker att det blivit bra mycket sämre de senaste åren. Beteendet bland förare av motorfordon vet jag inte vad man ska göra åt men bland cyklister så kan i alla fall cykelklubbarna ta sit
Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2011, 14:07En sommardag cyklar ungefär 150 000 cyklister i Stockholms innerstad. En bråkdel av dessa är anslutna till en cykelklubb. Så via cykelklubbarna når du inte många.
Varför inte se till att polisen börjar sköta sitt jobb, och beivra samtliga trafikbrott för
En sommardag cyklar ungefär 150 000 cyklister i Stockholms innerstad. En bråkdel av dessa är anslutna till en cykelklubb. Så via cykelklubbarna når du inte många.
Varför inte se till att polisen börjar sköta sitt jobb, och beivra samtliga trafikbrott för
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:09Här i stan tycker jag nog att män i övre medelåldern som garanterat har körkort är starkt överrepresenterade bland de som struntar i alla trafikregler på cykel.
Här i stan tycker jag nog att män i övre medelåldern som garanterat har körkort är starkt överrepresenterade bland de som struntar i alla trafikregler på cykel.
Quote from Inger Gustås on 2 May 2011, 14:11Jag har inte lagt mig i denna diskussion tidigare, men jag tyckte att trafikpolischefen visade en otrolig nonchalans mot den problemställning som togs upp samt de faror som landsvägscyklister utsätts för!
"Erik: Greger: Skulle du kunna ge några tips om h
Jag har inte lagt mig i denna diskussion tidigare, men jag tyckte att trafikpolischefen visade en otrolig nonchalans mot den problemställning som togs upp samt de faror som landsvägscyklister utsätts för!
"Erik: Greger: Skulle du kunna ge några tips om h
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:18Kim,
Han har en poäng. Man ska undvika konfrontationer. Tänk efter! Det är frustrerade människor som inte fick morgonsex. Det kan hända vad som helst. De provocerar. Det kan bara sluta illa för den som bemöter dem. Det är nog klokast att gå sin väg utan
Kim,
Han har en poäng. Man ska undvika konfrontationer. Tänk efter! Det är frustrerade människor som inte fick morgonsex. Det kan hända vad som helst. De provocerar. Det kan bara sluta illa för den som bemöter dem. Det är nog klokast att gå sin väg utan
Quote from Inger Gustås on 2 May 2011, 14:21Självklart ska man inte bemöta dem, men jag tänker snarare på nonchalansen i hans svar. "Ja, men visst blir ni hotade och ibland påkörda, men ni kör ju på vägen så då är det något man får räkna med."
Självklart ska man inte bemöta dem, men jag tänker snarare på nonchalansen i hans svar. "Ja, men visst blir ni hotade och ibland påkörda, men ni kör ju på vägen så då är det något man får räkna med."
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:25Möjligen skulle folk bli surare på traktorer om de envisades med att ligga i belgisk kedja för att kunna köra 2 km/h snabbare;)
Möjligen skulle folk bli surare på traktorer om de envisades med att ligga i belgisk kedja för att kunna köra 2 km/h snabbare;)
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:30Det är väl rätt mycket en tolkningsfråga. Jag upplevde inte alls hans svar som så nonchalant.
"Släpp fram dem utan att gå till motangrepp, notera registreringsnumret, försök se hur föraren ser ut och anmäl om de gör något olagligt."
Ungefär så tolkade
Det är väl rätt mycket en tolkningsfråga. Jag upplevde inte alls hans svar som så nonchalant.
"Släpp fram dem utan att gå till motangrepp, notera registreringsnumret, försök se hur föraren ser ut och anmäl om de gör något olagligt."
Ungefär så tolkade
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:35Fast det är skitsnack att polisen tar idiotomkörningar på allvar. Jag har testat och anmält. Det blev nedlagt.
Fast det är skitsnack att polisen tar idiotomkörningar på allvar. Jag har testat och anmält. Det blev nedlagt.