Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 16:04De som vill chatt(r)a gör väl redan det på andra siter(fjasbook)?
De som vill chatt(r)a gör väl redan det på andra siter(fjasbook)?
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 21:11Eftersom merparten här har en väldig snäv syn på chat tar jag mig tillfälle att bredda den. Facebook har egentligen inte "chat" i den bemärkelsen som föreslås. Dvs för grupper eller för hela siten. Snarare är de IM med popup.
I chattens gryning så var IR
Eftersom merparten här har en väldig snäv syn på chat tar jag mig tillfälle att bredda den. Facebook har egentligen inte "chat" i den bemärkelsen som föreslås. Dvs för grupper eller för hela siten. Snarare är de IM med popup.
I chattens gryning så var IR
Quote from Elias Engqvist on 1 September 2011, 21:51Ett ircsystem består av en ircserver (ircd) på en central dator också 🙂
Ett ircsystem består av en ircserver (ircd) på en central dator också 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 22:29I lite mer välkända forum (tex phpbb) har man möjlighet att ange saker såsom:
ICQ-nummer, AOL Instant Messenger, Windows Live Messenger, Yahoo Messenger, Jabber-adress, Webbplats mm.Det forumet då gör är att har någon användarefyllt i någon av rutorn fi
I lite mer välkända forum (tex phpbb) har man möjlighet att ange saker såsom:
ICQ-nummer, AOL Instant Messenger, Windows Live Messenger, Yahoo Messenger, Jabber-adress, Webbplats mm.
Det forumet då gör är att har någon användarefyllt i någon av rutorn fi
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 10:43Christer: Vad spelade det för roll... man måste inte ha ett eget nät om man inte vill. I detta fall var ju att spara serverload och arbete en issue.
Christer: Vad spelade det för roll... man måste inte ha ett eget nät om man inte vill. I detta fall var ju att spara serverload och arbete en issue.
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 10:45Magnus: Random Groupchat som en förlänging av den sociala samvaron på Funbeat avhjälps ju inte direkt av IM lösningar. Om man nu vill dela med sig av sin msn med någon man faktiskt brukar prata med så är det ju bara att göra det direkt.
Magnus: Random Groupchat som en förlänging av den sociala samvaron på Funbeat avhjälps ju inte direkt av IM lösningar. Om man nu vill dela med sig av sin msn med någon man faktiskt brukar prata med så är det ju bara att göra det direkt.
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 10:50Givetvis finns det workarounds till alla önskemål som framförs.
Givetvis finns det workarounds till alla önskemål som framförs.
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 10:56Min poäng är fortfarande att TS endast pratat om gruppchat i ursprungsförslaget. Vilket stryker alla IM.
En annan fördel med säg IRC-formatet är att man precis som på Funbeat kan vara anonym och inte behöver släppa in något i sitt privata.
Min poäng är fortfarande att TS endast pratat om gruppchat i ursprungsförslaget. Vilket stryker alla IM.
En annan fördel med säg IRC-formatet är att man precis som på Funbeat kan vara anonym och inte behöver släppa in något i sitt privata.
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 12:35Det är väl trivialt att lägga till en knapp för Irc där man hamnar i #funbeat eller #funbeat_löpning?
Om inte annat kunde man hänvisa de som chattar i grupperna dit.
Det är väl trivialt att lägga till en knapp för Irc där man hamnar i #funbeat eller #funbeat_löpning?
Om inte annat kunde man hänvisa de som chattar i grupperna dit.
Quote from Elias Engqvist on 2 September 2011, 19:36Andreas, sorry, jag läste inte ordentligt. Du menar alltså att funbeat skulle ha en irc-klient i sig som kopplar upp till valfri server - jag ser bara problem (fast andra) där ändå!
Andreas, sorry, jag läste inte ordentligt. Du menar alltså att funbeat skulle ha en irc-klient i sig som kopplar upp till valfri server - jag ser bara problem (fast andra) där ändå!