Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 09:56Thomas, Jag sköter mig exemplariskt i trafiken :-).
Thomas, Jag sköter mig exemplariskt i trafiken :-).
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:07"Bra om lite cyklister åker dit så att de börjar följa trafikreglerna.
1500 kr i böter för att cykla mot rött svider skönt i plånboken för de som inte orkar vänta ofta 5-10 sekunder tills det slår om till grönt."Påverkan på min ekonomi är minimal och
"Bra om lite cyklister åker dit så att de börjar följa trafikreglerna.
1500 kr i böter för att cykla mot rött svider skönt i plånboken för de som inte orkar vänta ofta 5-10 sekunder tills det slår om till grönt."
Påverkan på min ekonomi är minimal och
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:11Hade ju faktiskt varit ganska roligt om polisen haffat snabbklungorna för fortkörning under VR! Just då hade man iofs inte uppskattat det...
I samband med det hade de kunnat passa på att bötfälla de som saknade ringklocka på cykeln.
Hade ju faktiskt varit ganska roligt om polisen haffat snabbklungorna för fortkörning under VR! Just då hade man iofs inte uppskattat det...
I samband med det hade de kunnat passa på att bötfälla de som saknade ringklocka på cykeln.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:23Nu inser jag hur trött jag är idag, jag trodde "skriket" var riktat till _Poliserna_ och att Ari tyckte att _Poliserna_ skulle lugna ner sig.
Nu inser jag hur trött jag är idag, jag trodde "skriket" var riktat till _Poliserna_ och att Ari tyckte att _Poliserna_ skulle lugna ner sig.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:25jag tycker det skulle vara lite kul med böter för framfärd utan ringklocka << någon som vet vad bötesbeloppet är för det?
jag tycker det skulle vara lite kul med böter för framfärd utan ringklocka << någon som vet vad bötesbeloppet är för det?
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:31P skrev:
... Och enligt poliserna som stoppade mig så kan man inte bli av med körkortet om man cyklar för fort, typ >50 på en 30 väg.
--- --- ---
Ja, man kan åka dit för vårdslöshet i trafik även på cykel. Det finns t.ex. inget som heter "styrfylla", däre
P skrev:
... Och enligt poliserna som stoppade mig så kan man inte bli av med körkortet om man cyklar för fort, typ >50 på en 30 väg.
--- --- ---
Ja, man kan åka dit för vårdslöshet i trafik även på cykel. Det finns t.ex. inget som heter "styrfylla", däre
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:44Ja, du åker naturligtvis dit och får böter, i extrema fall kan man kanske även få fängelsestraff, men blir inte av med körkortet. Det finns en satt praxis på det. Anledningen är likhet inför lagen och att påföljden inte får skilja sig mellan en person som
Ja, du åker naturligtvis dit och får böter, i extrema fall kan man kanske även få fängelsestraff, men blir inte av med körkortet. Det finns en satt praxis på det. Anledningen är likhet inför lagen och att påföljden inte får skilja sig mellan en person som
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:48http://www.polisen.se/sv/Lagar-och-regler/Trafik-och-fordon/Trafik/Trafikboter/Trafikforordningen/
Jag hittade inget om ringklockan. Däremot får man 1000:- i böter om man på cykel ligger för nära fordonet framför. Hade varit kul att se polisen ge böter f
http://www.polisen.se/sv/Lagar-och-regler/Trafik-och-fordon/Trafik/Trafikboter/Trafikforordningen/
Jag hittade inget om ringklockan. Däremot får man 1000:- i böter om man på cykel ligger för nära fordonet framför. Hade varit kul att se polisen ge böter f
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:05Det bästa vore om det fanns civila cykelpoliser, utrustade med kamera som haffade olämpliga bilister.
Det bästa vore om det fanns civila cykelpoliser, utrustade med kamera som haffade olämpliga bilister.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:07Ja lite beteendeövervakning även på cykliststråk och inte bara för bilister vore ju inte fel. 🙂
Ja lite beteendeövervakning även på cykliststråk och inte bara för bilister vore ju inte fel. 🙂