Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:04(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:10Ja, det handlar ju om lämpligheten. Men att cykla för fort eller mot rött är inte ett grovt brott.
Ja, det handlar ju om lämpligheten. Men att cykla för fort eller mot rött är inte ett grovt brott.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:12om jag får böter för att jag cyklat över hastighetsbestämmelser så ska jag betala och rama in den...
om jag får böter för att jag cyklat över hastighetsbestämmelser så ska jag betala och rama in den...
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:14http://www.ntf.se/konsument/fraga5200.asp?katid=28
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:31Du kan förlora körkortet på grund av en misshandelsdom.
Det fodras ganska lite för att ditt omdöme ska ifrågasättas.
Du kan förlora körkortet på grund av en misshandelsdom.
Det fodras ganska lite för att ditt omdöme ska ifrågasättas.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:34Det är precis det jag menar!
Det är precis det jag menar!
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:35Jag vågar inte klicka in på en massa obskyra sidor.
Jag vågar inte klicka in på en massa obskyra sidor.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:35Kan man bli av med körkort pga dåligt omdöme ? - Helvete, då ligger man illa till 😉
Fördelen när de tar körkortet är att man får cykla mer (t+)
Kan man bli av med körkort pga dåligt omdöme ? - Helvete, då ligger man illa till 😉
Fördelen när de tar körkortet är att man får cykla mer (t+)
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 17:48Hej Ari
"Jag har en vän som blev av med körkortet i 10 månader, efter tre besök i fyllecell. För att få tillbaka körkortet krävde Transportstyrelsen att han lämnade in läkarintyg, för att styrka att han hade ett nyktert leverne. Så det är inte riktigt so
Hej Ari
"Jag har en vän som blev av med körkortet i 10 månader, efter tre besök i fyllecell. För att få tillbaka körkortet krävde Transportstyrelsen att han lämnade in läkarintyg, för att styrka att han hade ett nyktert leverne. Så det är inte riktigt so
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 18:06Trafikförordningen 1998:1276 - 3 kap 1§
"Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom,
uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller
bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra
fordonet på ett betryggande sätt”Kör du mot rött
Trafikförordningen 1998:1276 - 3 kap 1§
"Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom,
uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller
bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra
fordonet på ett betryggande sätt”
Kör du mot rött