Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcm - kg
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Det vart en diskussion som dök upp på fel plats kände jag, om vikt och längd.

Jag har märkt att hos vältränad individer, att killarnas vikt bruka stämma in på formeln: Längd minus 100.

Dvs; Jag är 1,78 lång, och jag väger oftast kring 78-79kg.

Jag

Stämmer inte riktigt för mig. 185 cm lång men väger bara 75 - 78 kg.

/Jonas

enligt min längd så ska jag väga 61 kg.. stämmer bra då min trivselvikt ligger där omkring. Väger nu 64 och känner mig lite sådär fluffig.. men när jag ligger på en 60- 61 så är jag som mest fit 🙂

190 / 88

Skulle nog kunna magra ner mig typ 4kg, vägde 93 när jag styrketränade. Men men ...

Såg tjej tråden, du målade visst in dig i ett hörn där :). Roligt.

vem..? gary? 😉

171 väger 71 kg, så antingen är jag karl eller en smula överviktig...erkänner väl då, att jag är kvinna 😉

Nu har man ju ett nytt mål att fokusera på och det är ju bra, när man fått svart på vitt på att det stämmer på vältränade personer...

Fokusera- ge

och du är smal Mia, var det typ 3-4 kilo du kunde gå ned?

Man kan nog gå ner ganska många kilo om man minskar på underhudsfett och omvandlar lite annat till enbart muskler...Beror på hur fit och deffad man vill vara...skulle dock vara intressant o få proffshjälp och se vad man kunde åstadkomma med sin kropp...In

Hejhej!
Jag vet inte om den där formeln stämmer in riktigt på mig. Jag är 187 cm lång och väger för närvarande cirka 85 kilo... Okej för närvarande kanske den stämmer men jag känner att jag säkerligen skulle kunna tappa 5 kilo runt magen ganska lätt. Förh

Tar det här med:
Hm, den formeln stod faktiskt i ngt tal i våra matteböcker i grundskolan. och jag tyckte aldrig den stämde, inte på den tiden jag var tonåring (och lite till) iaf, "då skulle jag ju väga jättemycket" ... nu ligger jag två kg under. (tror