Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcm - kg
You need to log in to create posts and topics.

168 cm, 65 kg, 19% fett...

TIlläggas till diskussionen kanske: normalt kroppsfett killar ~10-25%, tjejer 20-35%.

Men jag har ju å andra sidan alltid varit pojkflicka 🙂

187 cm och 65 kg. Lars-Göran och jag får väl bilda klubb eller nått. Anser mig vara ganska vältränad men skulle inte kalla mig bitig. Bänkar mer än min egen vikt i alla fall.

Tror att det stämmer rätt bra, iallfall på riktigt vältränade.

Jag är 174 väger 58 kilo som jag får jobba hårt för att behålla men vet inte riktigt om jag räknas som vältränad.

Borde ligga på ett par stycken över 60 om jag hade vett att träna rätt/lite

Hmm.. vältränad, allt är ju relativt.
Är med säkerhet 183cm, och lite osäkert 70kg, äger ingen våg;)

Din formel ger, för killar, ett BMI på drygt 24. Är int det ganska högt för en vältränad person?

Somliga skulle säga att det är lågt för en vältränad och muskulös man ...

formeln ska väl vara för normala män och kvinnor dvs inte alls utgå från vältränade?

Men ska man vara "normal" som i genomsnittlig eller som i hälsosam, eller i estetisk? Vilken variant ska formeln peka ut?

Peter: i mitt fall 24,9 ..... och visst, enligt BMI är det på gränsen till övervikt.
BMI var inte framtagen som en individuellt mätstock och ska inte användas så, ett stort fel av bl.a Apotek att använda sig av den i sin kampanj för god hälsa.
BMI använd

"Normal" är väl ett ganska svårt begrepp eftersom alla är olika. Huvudsaken är väl ändå att man mår bra och känner sig bekväm i sin kropp 🙂