Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcm - kg
You need to log in to create posts and topics.

Jag är väl karl då 163 cm och 63 kilo:) När jag vägde som minst så anklade mina kollegor mig för att ha anorexi och då vägde jag knappt 61 kilo... då låg jag dessutom mitt i spannet för BMI...

Normal = som de flesta, t ex i samma spann som de 48% i mitten på en normalfördelningskurva ... För den som minns det relativa betygssystemet 😉
Men man kan t ex definiera normal som vad genomsnittspersonen väger i förhållande till sin längd - enligt BMI,

sant. Jag skrev normal som i att inte vara vältränad men ingen soffpotatis. Dvs här gör vi en jämföresle, me vi får inte glömma att vi här är aktiva människor, knappast normalfördelningskurve- medelmått! =)

176/71 Fett=ca 14% just nu. Ska ner till 12 % innan årets slut har jag bestämt, =)

Herregud vad lång jag blev! *L*

179/69 6% 🙂

179 cm / 86 kg. Har kanske lite kvar att bli av med.

Men min erfarenhet (verkligen inte vetenskapligt bevisat) är att vissa människor är tyngre än andra, det bara är så.

Därför orkar jag inte bry mig om formler så som tex BMI. Jag vill inte väga för m

182 cm och väger idag 83kg. Men i bra form för en dryg månad sedan vägde jag 79 🙂

Gulp! Jag har alltså gått upp 4 kg på en månad. Får nog se över kosten lite...

182 lång, 79-81 kg 12-14% kroppsfett beroende på hur hårt jag klämmer med kalipern. Målsättning att väga under 75 kg och kanske 8% kroppsfett.

Formeln stämmer inte alls på kroppsbyggare. Ta t.ex. Louis Jude Ferrigno som spelade "Hulken" i TV-serien. När han var som bäst tränad vägde han 125 kg med en längd på 195 cm. Enligt formeln skulle han vara ganska överviktig.