Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 22:26Fast anledningen till att det under fattiga förhållanden skaffas många barn är för att de behövs där. Så tar du 10 miljoner barn från dessa förhållanden så kommer de ganska snart ha ersatt dem med nästan exakt lika många.
En något kolonial syn på fattiga
Fast anledningen till att det under fattiga förhållanden skaffas många barn är för att de behövs där. Så tar du 10 miljoner barn från dessa förhållanden så kommer de ganska snart ha ersatt dem med nästan exakt lika många.
En något kolonial syn på fattiga
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 22:30De flesta som adopteras är "icke-önskade"av föräldrarna av olika skäl eller föräldralösa.
De flesta som adopteras är "icke-önskade"av föräldrarna av olika skäl eller föräldralösa.
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 22:41Om du med det vill påverka miljön så får du önska att det finns betydligt fler "icke önskvärda".
Barn som fördelningspolitisk vara har nog ingen jättebetydelse. Och som jag visade löser det inget, det skulle inte minska befolkningsökningen, utan lösningen
Om du med det vill påverka miljön så får du önska att det finns betydligt fler "icke önskvärda".
Barn som fördelningspolitisk vara har nog ingen jättebetydelse. Och som jag visade löser det inget, det skulle inte minska befolkningsökningen, utan lösningen
Quote from Sandra Näslund on 8 March 2012, 23:02...blev tvungen att scrolla uppåt till rubriken och jodå det stod CO2-pump däruppe...
...blev tvungen att scrolla uppåt till rubriken och jodå det stod CO2-pump däruppe...
Quote from Lena O on 9 March 2012, 06:18Ari: Du ska ha ett adopterat barn med en Wesepump i bakfickan med dig på rundan.
Ari: Du ska ha ett adopterat barn med en Wesepump i bakfickan med dig på rundan.
Quote from Funbeat user on 9 March 2012, 08:08Och två Co2 patroner om och utifall;)
Vänligen
P.
Och två Co2 patroner om och utifall;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 9 March 2012, 08:25Det räcker med någon som V(inglar)R(unt) på fel sida.
Det räcker med någon som V(inglar)R(unt) på fel sida.
Quote from Funbeat user on 9 March 2012, 10:12Tror inte riktigt på att fattiga får barn efter behov. Ofta är det kortsiktigt betydligt mer problem med en mun mer att mätta än vad det ger. För de som verkligen är fattiga och inte vet om de har något att äta tror jag inte många tänker på att de behöver
Tror inte riktigt på att fattiga får barn efter behov. Ofta är det kortsiktigt betydligt mer problem med en mun mer att mätta än vad det ger. För de som verkligen är fattiga och inte vet om de har något att äta tror jag inte många tänker på att de behöver
Quote from Funbeat user on 9 March 2012, 11:26Ett, enligt mig iaf, hett tips om man vill ha minipump är Lezynes Micro Floor Drive HP (HV för MTB), 174g men den pumpar riktigt bra och du kan dessutom få med en mätare om du vill. De extra 70g halverar lätt antalet pumptag, om inte mer, förutom att du k
Ett, enligt mig iaf, hett tips om man vill ha minipump är Lezynes Micro Floor Drive HP (HV för MTB), 174g men den pumpar riktigt bra och du kan dessutom få med en mätare om du vill. De extra 70g halverar lätt antalet pumptag, om inte mer, förutom att du k
Quote from Funbeat user on 9 March 2012, 12:37Nu ska jag fasen testa hur många tag jag behöver med min Topeak 🙂
För det som skrivs i testet är ju rena nonsens300 pumptag 70,2 psi/4,84 bar
400 pumptag 91 psi/6,27 bar
knappast...
det stämmer fint :/ fel av mej där
Nu ska jag fasen testa hur många tag jag behöver med min Topeak 🙂
För det som skrivs i testet är ju rena nonsens
300 pumptag 70,2 psi/4,84 bar
400 pumptag 91 psi/6,27 bar
knappast...
det stämmer fint :/ fel av mej där