Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCoopers 3 km + annat
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er

Är ny här så jag börjar med att be om ursäkt om det redan finns en tråd med en liknande frågeställning men jag lyckades inte hitta någon.

En vecka in i september ska jag testas för en ny tjänst på jobbet. vi kommer börja med Coopers 3 km, där

1. vad jobbar du med? verkar jävligt kul då det både kräver kondition och orientering(jag orienterare också).

2. tror det finns ett antal trådar om detta så kolla dom om du inte redan gjort det så samma människor slipper dra samma tips igen

Tack, har suttit här och letat och försökt lappa ihop lite tips nu. 🙂

Jobbar som polishundförare, eller snart iaf, har just nu en bisittartjänst så jag åker med en färdig hundförare, i väntan på egen tjänst.

Hej Martin.

Bra hundförare kan vi inte få för mycket av. Så lycka till.

Om du inte redan kollat in denna, så kan det vara ett tips.

http://www.marathon.se/news/division.cfm?divserid=5

Vänligen

P.

Vad innebär de "kvällsjoggingpass" du kör nu? Lugn fart? Springer du aldrig fort i dagsläget, så då blir rejält ansträngd? Isåfall blir mitt tips att springa kort och fort 1-2ggr/vecka där du anstränger dig ordentligt. Därutöver kan man väl fylla på med n

Hej Martin!

Själv sitter jag i liknande sits. Pluggar till brandman och anställningskrav på många stationer är 3 km 13:15. Jag började löpträna ordentligt för 4-6 månader sedan, från början låg jag en bit ifrån kraven men minns inte tiden nu. Sedan gjord

Tack för alla svar!

Mina kvällsrundor har bestått av en lagom runda på några km där mitt mål hela tiden är att springa rundan så snabbt jag kan utan att behöva gå någon gång.

Kanske som du sa Markus, att jag ska korta ner rundan lite och köra intensivar

Ett tips när det gäller Marathon.se är att det är långdistansträning med dragning uppåt Marathon som presenteras på den sidan. Optimal träning inför 3000m ser inte likadan ut. Långpass och hög veckomängd blir nästan ointressant, medan det blir betydligt v

Stefan: Den tredje kilometern (av tex 5 som är det jag oftast springer nu) är ALLTID värst! Men fråga mig inte varför, för det vet jag inte riktigt?
Enda tänkbara förklaringen jag har är att jag inte riktigt kommer in i andra andningen förrän EFTER den d

Marcus.

Även 800-meterslöpare som satsar springer lugnt 12-16 mil i veckan. Så det är absolut ingenting specifikt till marathon.