Quote from Guest on 12 October 2009, 21:59Vad har jag för glädje av testvärdet jag får fram när jag gör Coopers test?
Är det bara för att ha ett redskap för att följa sina egna förbättringar, eller går det att ha nån nytta av det vid vardagsträningen?
Jag gjorde testet själv för ett par veckor
Vad har jag för glädje av testvärdet jag får fram när jag gör Coopers test?
Är det bara för att ha ett redskap för att följa sina egna förbättringar, eller går det att ha nån nytta av det vid vardagsträningen?
Jag gjorde testet själv för ett par veckor
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 22:09Bättre att göra maxpulstest med lactat för att analysera kurvan och se var det brister.
Bättre att göra maxpulstest med lactat för att analysera kurvan och se var det brister.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 22:10Du kollar i "tabellen" i hur form du är 🙂
http://sv.wikipedia.org/wiki/Coopers_test
Du kollar i "tabellen" i hur form du är 🙂
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 22:35(H) Om du har nån nytta av det i din vardagliga träning beror väl på hur du planerar din träning, men det går ju att använda för att utvärdera om den ger önskat resultat.
Annars är det väl mest för att följa din utveckling.
(H) Om du har nån nytta av det i din vardagliga träning beror väl på hur du planerar din träning, men det går ju att använda för att utvärdera om den ger önskat resultat.
Annars är det väl mest för att följa din utveckling.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 23:10Finns nån motsvarande tabell (wiki eller annorstädes) på spring3000meterochsehurlångtiddettogCoopertestet?
Finns nån motsvarande tabell (wiki eller annorstädes) på spring3000meterochsehurlångtiddettogCoopertestet?
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 08:11Johan, har endast hittat denna : http://www.roddsverige.nu/my_documents/Coopertest.pdf
Johan, har endast hittat denna : http://www.roddsverige.nu/my_documents/Coopertest.pdf
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 08:20"spring3000meterochsehurlångtiddettog" - Det finns inget sådant Coopertest. Coopertestet består i att man springer allt man har under 12 min och ser hur långt man kommer.
"spring3000meterochsehurlångtiddettog" - Det finns inget sådant Coopertest. Coopertestet består i att man springer allt man har under 12 min och ser hur långt man kommer.
Quote from Camilla Höög on 13 October 2009, 08:27Alla vet väl vad man menar med det alternativa testet? Det är det som används oftast av vanliga dödliga eftersom det riktiga testet är svårt att få till.
Fast det är ju en otroligt konstruktivt att alltid diskutera vad det riktiga Coopertestet är iställe
Alla vet väl vad man menar med det alternativa testet? Det är det som används oftast av vanliga dödliga eftersom det riktiga testet är svårt att få till.
Fast det är ju en otroligt konstruktivt att alltid diskutera vad det riktiga Coopertestet är iställe
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 09:24Pelle: Alltid nåt, sa fan när han fick se Åmål. 🙂
Så länge det är samma storleksordning på tider och distanser så kan man ju räkna ut hur långt man skulle kommit i ett springsålångtdukanpå12minuterCoopertest med den snitthastighet som man uppnådde i sp
Pelle: Alltid nåt, sa fan när han fick se Åmål. 🙂
Så länge det är samma storleksordning på tider och distanser så kan man ju räkna ut hur långt man skulle kommit i ett springsålångtdukanpå12minuterCoopertest med den snitthastighet som man uppnådde i sp
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 10:11Du vill veta din maximala syreupptagning med Coopers test. Bäst är om du kör den nårlunda regelbundet. Kanske inte lika bra som att gå till ett labb men mycket enklare att köra regelbundet.
Sen kan du t.ex. lägga på lite V02max träning och se vad det ger
Du vill veta din maximala syreupptagning med Coopers test. Bäst är om du kör den nårlunda regelbundet. Kanske inte lika bra som att gå till ett labb men mycket enklare att köra regelbundet.
Sen kan du t.ex. lägga på lite V02max träning och se vad det ger