Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonCykel inställning
You need to log in to create posts and topics.

Dessutom: En ok nybörjar-lvg kostar från 7-8k. En ok nybörjar-tempohoj kostar från 15k (och då måste man i princip beställa utomlands då svenska butiker mestadels säljer kolfiberhojar för ett gäng k till).

Vet man när man köper sin cykel att man endast t

När jag testade en Nishiki insåg jag att även jag satt för långt ifrån styret. Ändå var det denna storlek som försäljaren tyckte jag skulle ha för min längd. Jag insåg att det inte fanns någon anledning att sätta på ett triathlonstyre. Jag skulle knappt n

Att sätta triathlonstyre på en landsvägshoj är en rejäl kompromiss. Geometrien är helt annorlunda på en triathloncykel och sittställningen roterad framåt.

Är det lite kortare distanser hade jag nog struntat i triathlonstyret och kört räsern som den är. Ä

"Det är en rejäl kompromiss". Det beror mkt på hur du och din cykel ser ut till att börja med. Jag satte tempobåge på min lvg och blev 2km/h snabbare, och satt i tempo-pos i 17.5mil i Kalmar i somras.

Absolut. Det skulle inte fungera för mig med min nuvarande räser, dock.

Hm, om jag förstått det hela rätt så bör man alltså testa fler cyklar innan man köper en? Testa för att se vilken som är bäst lämpad för dina egna mått. Eller? Men är det så stor skillnad på lvg-hojarna från till exempel Nishiki och Trek? Vad finns det fl

Om man ska köpa en hoj och inte har en bra historik så får man nog räkna med att byta ut lite delarför att få till sittställningen bra. Typ styrstammen för att få rätt längd på sittställningen. Sedan är ju olika ramar olika långa precis som vi människor

Jag ligger lite efter i trådläsandet men jag skulle vilja ha en bild som är helt från sidan och inte lite framifrån som de du har nu.

Men... utifrån de bilderna du har så tycker jag du sitter bäst på den översta där du sitter på hela sadeln men du behöve

Där har vi en riktigt viktig fråga: Hur ska det igentligen kännas i ryggen när man använder aerobar?

Jag får nästan ont i ländryggen varje gång jag ser någon "ligga" ner på cykeln och använder aerobaren. Förmodligen för att jag själv får ont i ländrygge

Mycket bra fråga Karin. Jag har inte kunnat sitta bekvämt aero förrän på sista tiden och har hållit på i två år (1h/v i snitt) för att stärka upp bålen för att orka detta. Jag började inifrån med att lära mig att aktivera transversus abdomini och arbetade