Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 22:08Och svaret på hur det ska kännas är att det ska det inte. Jag trodde inte det va sant men nu vet jag att man kan hitta den där bekväma positionen som folk pratar om - den är inte bluff :). Jag har visserligen inte suttit aero ute i riktiga livet än utan b
Och svaret på hur det ska kännas är att det ska det inte. Jag trodde inte det va sant men nu vet jag att man kan hitta den där bekväma positionen som folk pratar om - den är inte bluff :). Jag har visserligen inte suttit aero ute i riktiga livet än utan b
Quote from Funbeat user on 13 November 2010, 16:07Fick hem min tempohoj i Fredags, har ni kapat av aeropinnarna i bakkant någon gång?
Jag fick en helt ok bikefit på köpet, dock så slår jag i aeropinnarna med knät om jag står upp. Jag har ca 2-3cm pinne "bakom" fästet för kuddarna som inte behövs.
Vart
Fick hem min tempohoj i Fredags, har ni kapat av aeropinnarna i bakkant någon gång?
Jag fick en helt ok bikefit på köpet, dock så slår jag i aeropinnarna med knät om jag står upp. Jag har ca 2-3cm pinne "bakom" fästet för kuddarna som inte behövs.
Vart
Quote from Funbeat user on 13 November 2010, 16:40Det där med pinnarna har jag också funderat på. Kan man ställa in den längd som passar en själv eller? och vad ska jag satsa på att köpa för aerobar för första gången? Märke, modell, pris?
Det där med pinnarna har jag också funderat på. Kan man ställa in den längd som passar en själv eller? och vad ska jag satsa på att köpa för aerobar för första gången? Märke, modell, pris?
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 22:46Pinnarna kapas när man ställt in rätt längd för en själv. Men det gäller ju att man är säker på att det är rätt längd 🙂
Pinnarna kapas när man ställt in rätt längd för en själv. Men det gäller ju att man är säker på att det är rätt längd 🙂
Quote from Funbeat user on 16 November 2010, 10:40Ont i ryggen får du för att du är svag i ryggen. Träna omvända sittups (i en sån där ställning där man hänger med benen fast och överkroppen lös). Jag hade mkt problem med det förut när jag åkte utförsåkning, styrketräning hjälpte helt klart. I cykling ha
Ont i ryggen får du för att du är svag i ryggen. Träna omvända sittups (i en sån där ställning där man hänger med benen fast och överkroppen lös). Jag hade mkt problem med det förut när jag åkte utförsåkning, styrketräning hjälpte helt klart. I cykling ha
Quote from Funbeat user on 16 November 2010, 16:40Som sagt, "hur ska det kännas i ryggen?", svar: inte alls!
Naturligtvis måste man vara stark i mage och rygg (ingen har sagt att triathlon är lätt), men dessutom måste man sitta rätt. Man måste nämligen även vara stark i skrevet, för det är omöjligt att
Som sagt, "hur ska det kännas i ryggen?", svar: inte alls!
Naturligtvis måste man vara stark i mage och rygg (ingen har sagt att triathlon är lätt), men dessutom måste man sitta rätt. Man måste nämligen även vara stark i skrevet, för det är omöjligt att
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:34Hela bålen är viktig för att kunna hålla en bra sittställning. Transversus abdomini är extra viktig - den sitter långt in och går runtom hela middevitten och är den svag får utanpåliggande muskulatur ta smällen. Därför gör man klokt i att börja med att se
Hela bålen är viktig för att kunna hålla en bra sittställning. Transversus abdomini är extra viktig - den sitter långt in och går runtom hela middevitten och är den svag får utanpåliggande muskulatur ta smällen. Därför gör man klokt i att börja med att se
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 06:39Hur får man med den, har du tips på bra övningar så att man kan kolla sina kapacitet på den?
Hur får man med den, har du tips på bra övningar så att man kan kolla sina kapacitet på den?
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 11:07Ligg på rygg med fötterna i backen och kör in fingrarna i sidan/midjan ovanför höftkammen typ och hosta lite lätt - du ska då känna hur den aktiveras när du hostar.
Ligg på rygg med fötterna i backen och kör in fingrarna i sidan/midjan ovanför höftkammen typ och hosta lite lätt - du ska då känna hur den aktiveras när du hostar.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 11:19Ok, får testa det. Hur tränar man den då?
Ok, får testa det. Hur tränar man den då?