Quote from Guest on 13 June 2010, 12:16Hej!
Jag har sedan många år av och till smärtor och besvär från nacken. Dessa är mest relaterade till mångårigt kontorsarbete, inget akut alltså. Jag är sugen på att köpa ny cykel, har tänkt börja cykla till/från jobbet. Enkel resa är ca 25-30 km. Min nu
Hej!
Jag har sedan många år av och till smärtor och besvär från nacken. Dessa är mest relaterade till mångårigt kontorsarbete, inget akut alltså. Jag är sugen på att köpa ny cykel, har tänkt börja cykla till/från jobbet. Enkel resa är ca 25-30 km. Min nu
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 12:26Köp ingen hybrid, finns för få handgrepp om du har nack/ryggproblem.
Köp ingen hybrid, finns för få handgrepp om du har nack/ryggproblem.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 16:10Sittställningen ska kännas bekväm, utan att du ska behöva sträcka på dig för att nå fram till styret. Det är det viktigaste. Förutom att sadelhöjden också måste vara rätt inställd.
Styret kan gärna sitta högre en vad normalt rekommenderas, för att få upp
Sittställningen ska kännas bekväm, utan att du ska behöva sträcka på dig för att nå fram till styret. Det är det viktigaste. Förutom att sadelhöjden också måste vara rätt inställd.
Styret kan gärna sitta högre en vad normalt rekommenderas, för att få upp
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 16:17En liggcykel kanske?
http://www.liggister.org/liggcykelaterforsaljare.htm
En liggcykel kanske?
http://www.liggister.org/liggcykelaterforsaljare.htm
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 16:23Ska du köra i sämre väder så bör du titta på någon Touringcykel med bockstyre.
Se till att få en korrekt ram efter din kroppskonstitution annars lär dina problem kvarstå.
Lägg pengar på bra hjul-ram. Du lär ändå komma upp i pris.
Ska du köra i sämre väder så bör du titta på någon Touringcykel med bockstyre.
Se till att få en korrekt ram efter din kroppskonstitution annars lär dina problem kvarstå.
Lägg pengar på bra hjul-ram. Du lär ändå komma upp i pris.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 18:10Wow!
Tack för tipsen!Spinningcyklarna där jag tränar har bytts ut mot cyklar som funkar sämre för mig, just pga jag inte når fram till styret! Flera av oss som är korta har upplevt det som en försämring. Jag har förstått vitsen av att ha en cykel som p
Wow!
Tack för tipsen!
Spinningcyklarna där jag tränar har bytts ut mot cyklar som funkar sämre för mig, just pga jag inte når fram till styret! Flera av oss som är korta har upplevt det som en försämring. Jag har förstått vitsen av att ha en cykel som p
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 18:21Pedaler är en billig sak och frågan är om du inte ska försöka hitta några tusenlappar till.
Pedaler är en billig sak och frågan är om du inte ska försöka hitta några tusenlappar till.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:11Om du väljer en av de billigare modellerna av kända märken, så kostar de oftast under eller kring 10 000:-.
Det är inte alls nödvändigt med dyrare cykel för motion, även om många penningstarka motionärer har mångdubbelt dyrare cyklar.
Jag själv köpte B
Om du väljer en av de billigare modellerna av kända märken, så kostar de oftast under eller kring 10 000:-.
Det är inte alls nödvändigt med dyrare cykel för motion, även om många penningstarka motionärer har mångdubbelt dyrare cyklar.
Jag själv köpte B
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:15Nu var det en cykel, både till motion och pendling som var önskemålet.
Nu var det en cykel, både till motion och pendling som var önskemålet.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 19:45Ett tips till från en med nack/ryggvärk.
Be om en sk. hybridstyr/stam/pinne. eller vad det nu heter.
Höj o sänkbar m.a.o.Då kan du lättare hitta din sittställning o styrhöjd.
När du är klar med det så säger stilpolisen, appappapp. byt till en riktig st
Ett tips till från en med nack/ryggvärk.
Be om en sk. hybridstyr/stam/pinne. eller vad det nu heter.
Höj o sänkbar m.a.o.
Då kan du lättare hitta din sittställning o styrhöjd.
När du är klar med det så säger stilpolisen, appappapp. byt till en riktig st