Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 09:33Varför inte köpa en cyclocross? Den väger inte mycket mer än en racer.Bättre bromsar, vanligtvis med bromshandtag både uppe på samt nere i bocken(De övre kan monteras bort!).Har ofta något bredare bockstyre, vilket ger fler grepp möjligheter och därmed av
Varför inte köpa en cyclocross? Den väger inte mycket mer än en racer.Bättre bromsar, vanligtvis med bromshandtag både uppe på samt nere i bocken(De övre kan monteras bort!).Har ofta något bredare bockstyre, vilket ger fler grepp möjligheter och därmed av
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 10:01Kör själv en Scott CX och jag har problem med musklerna i övre delen av ryggen (trapezius). Jag har bytt till 80mm styrstam på den samt vänt på den så att droppen mellan sadel och styre bara är 4-5 cm. Körde halvvättern i söndags och ryggen klarade sig hy
Kör själv en Scott CX och jag har problem med musklerna i övre delen av ryggen (trapezius). Jag har bytt till 80mm styrstam på den samt vänt på den så att droppen mellan sadel och styre bara är 4-5 cm. Körde halvvättern i söndags och ryggen klarade sig hy
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 11:05Finns ju racer med mer skonsam geometri, oftast kallade comfortracer. De har ofta ett högre styrhuvud så styret kommer högre upp. Exempel är Specialized Roubaix och Cannondale Synapse. Har provcyklat båda och de är väldigt bekväma. Specialized har också e
Finns ju racer med mer skonsam geometri, oftast kallade comfortracer. De har ofta ett högre styrhuvud så styret kommer högre upp. Exempel är Specialized Roubaix och Cannondale Synapse. Har provcyklat båda och de är väldigt bekväma. Specialized har också e
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:37Det är bara ett par dagar sedan jag hörde talas om cyclocross för första gången. Jag måste erkänna att jag inte förstår skillnaden mellan räser och cyclocross! Finns det cyclocross för korta damer?
Jag kommer i princip endast att cykla vår, sommar och h
Det är bara ett par dagar sedan jag hörde talas om cyclocross för första gången. Jag måste erkänna att jag inte förstår skillnaden mellan räser och cyclocross! Finns det cyclocross för korta damer?
Jag kommer i princip endast att cykla vår, sommar och h
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:41CykelCity på Söder.
CykelCity på Söder.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:49I Väsby har du!
http://www.cykelhuset.com/
I Väsby har du!
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:01Ligger inte Visby söderut?
Ligger inte Visby söderut?
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:27"Nu kör jag mest landsväg så förmodligen borde jag köpt en racer istället...... "
-Kör själv 95% landsväg, året runt, och hadde också gärna haft en racer, men när det är snöslask eller regnoväder, så tar man helst inte ut sin Trek eller Cervélo på vägarn
"Nu kör jag mest landsväg så förmodligen borde jag köpt en racer istället...... "
-Kör själv 95% landsväg, året runt, och hadde också gärna haft en racer, men när det är snöslask eller regnoväder, så tar man helst inte ut sin Trek eller Cervélo på vägarn
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 11:34"men när det är snöslask eller regnoväder, så tar man helst inte ut sin Trek eller Cervélo på vägarna.Det kan man däremot göra med sin CX, för den tål det! "
Hmm...vad är det som skulle göra att den tål det bättre? Det handlar väl mer om att man kanske i
"men när det är snöslask eller regnoväder, så tar man helst inte ut sin Trek eller Cervélo på vägarna.Det kan man däremot göra med sin CX, för den tål det! "
Hmm...vad är det som skulle göra att den tål det bättre? Det handlar väl mer om att man kanske i
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 23:27"Förutom ram och bromsar är det samma komponenter"
-Du glömde däcken...men visst, annars ingen större skillnad, förutom geometrin...som ändå var det diskussionen handlade om.
Den har ju en lite mer upprätt sittställning.Om man nu bortser från diskussion
"Förutom ram och bromsar är det samma komponenter"
-Du glömde däcken...men visst, annars ingen större skillnad, förutom geometrin...som ändå var det diskussionen handlade om.
Den har ju en lite mer upprätt sittställning.
Om man nu bortser från diskussion