Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 21:33Om du ska äga en enda cykel, planerar att köra längre turer, ska cykeln vara allround, kunna ha bredare däck/dubbdäck eller skärmar, köp en cyklocross.
Själv har jag en surly crosscheck i stål som har fästen för pakethållare och skärmar:
http://www.funb
Om du ska äga en enda cykel, planerar att köra längre turer, ska cykeln vara allround, kunna ha bredare däck/dubbdäck eller skärmar, köp en cyklocross.
Själv har jag en surly crosscheck i stål som har fästen för pakethållare och skärmar:
http://www.funb
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 23:09Daniel: Jag vet inte om du övertygade trådstartaren med dom härliga bilderna men du övertygade iallafall mig; har velat mellan att köpa Cyclocross eller MTB som vinterpendlare men efter dina härliga bilder är valet gjort !
Daniel: Jag vet inte om du övertygade trådstartaren med dom härliga bilderna men du övertygade iallafall mig; har velat mellan att köpa Cyclocross eller MTB som vinterpendlare men efter dina härliga bilder är valet gjort !
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 23:54Att byta från rakt styre till bockstyre eller vice versa är ganska krångligt eftersom man måste byta bromshandtag och växelreglage också.
Som någon skrev tidigare i den här tråden är det mycket bra att ha en ställbar styrstam. Man kan experimentera även
Att byta från rakt styre till bockstyre eller vice versa är ganska krångligt eftersom man måste byta bromshandtag och växelreglage också.
Som någon skrev tidigare i den här tråden är det mycket bra att ha en ställbar styrstam. Man kan experimentera även
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 23:59"OM jag köper en ny cykel (förhoppningsvis!) så tänker jag i nuläget att min sittställning bör vara något mer upprätt än klassisk racerposition och att jag inte ska behöva sträcka i nacken för att se framåt"
Klassisk racerposition har väl med styrstången
"OM jag köper en ny cykel (förhoppningsvis!) så tänker jag i nuläget att min sittställning bör vara något mer upprätt än klassisk racerposition och att jag inte ska behöva sträcka i nacken för att se framåt"
Klassisk racerposition har väl med styrstången
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 20:16Hahaha! Jaaaa, jag måste ju säga att de härliga cyclocrossbilderna kittlar! Det får en ju att tänka att man kan kombinera sin löpträning med pendlandet till stan! Det är bara att slänga upp cykeln på axeln och springa uppför backarna! Jisses, jag måste no
Hahaha! Jaaaa, jag måste ju säga att de härliga cyclocrossbilderna kittlar! Det får en ju att tänka att man kan kombinera sin löpträning med pendlandet till stan! Det är bara att slänga upp cykeln på axeln och springa uppför backarna! Jisses, jag måste no
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 17:05Har idag för första gången i mitt liv cyklat så långt som ca 25 km (Vallentuna-Sabbatsberg/Odenplan). På min gamla cykel från 1984 med 2 fungerande växlar (5:an och typ 2:an). Tid 1 timme och 12 min. Jag var lite osäker på vägen, så någon minut till lär j
Har idag för första gången i mitt liv cyklat så långt som ca 25 km (Vallentuna-Sabbatsberg/Odenplan). På min gamla cykel från 1984 med 2 fungerande växlar (5:an och typ 2:an). Tid 1 timme och 12 min. Jag var lite osäker på vägen, så någon minut till lär j
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 17:33Det går kanske inte fortare med en ny cykel, men det är roligare 🙂
Störst framgång får du med träning. Det är ganska lätt att göra förbättringar i början ....
Det går kanske inte fortare med en ny cykel, men det är roligare 🙂
Störst framgång får du med träning. Det är ganska lätt att göra förbättringar i början ....
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 19:23Din gamla Cresent väger säkert 13-15kg. En ny mellan 8-10kg , så visst blir det skillnad.Speciellt i uppförsbackar.
Men sen är det ju 10 gånger roligare att cykla på en ny cykel också....med 20 växlar!Min cx väger 9.5kg i orginalutförande.
(Ställ dig p
Din gamla Cresent väger säkert 13-15kg. En ny mellan 8-10kg , så visst blir det skillnad.Speciellt i uppförsbackar.
Men sen är det ju 10 gånger roligare att cykla på en ny cykel också....med 20 växlar!
Min cx väger 9.5kg i orginalutförande.
(Ställ dig p
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 19:39Handen på hjärtat - hur många växlar använder ni? Jag har ju bara två som fungerar, är ju van att inte växla särskilt mycket. Kör på 5:an (av 10) mest av allt, den andra fungerande växeln i branta backar.
Jag försökte låta bli att dra på mig mjölksyra, så
Handen på hjärtat - hur många växlar använder ni? Jag har ju bara två som fungerar, är ju van att inte växla särskilt mycket. Kör på 5:an (av 10) mest av allt, den andra fungerande växeln i branta backar.
Jag försökte låta bli att dra på mig mjölksyra, så
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 19:46Jag använder 18 på cykeln och en i banken.
Jag använder 18 på cykeln och en i banken.