Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 20:13" Det går ju fortare på tyngre växel... Hur många pedalvarv kör ni på? Jag har nog ganska låg kadens, skulle jag tro... "
Nix, det går fortare med lättare växlar.
Kadens är nog individuellt, Jag=95-100.
Du har nog väldigt låg kadens.
" Det går ju fortare på tyngre växel... Hur många pedalvarv kör ni på? Jag har nog ganska låg kadens, skulle jag tro... "
Nix, det går fortare med lättare växlar.
Kadens är nog individuellt, Jag=95-100.
Du har nog väldigt låg kadens.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 22:54Jag ligger oftast mellan 60 och 100 i kadens beroende på förhållandena .
Jag ligger oftast mellan 60 och 100 i kadens beroende på förhållandena .
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 23:09Nisse, alla är ju olika,.
Men 60 är nog lite tungt för mig.
Nisse, alla är ju olika,.
Men 60 är nog lite tungt för mig.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 08:28När jag har låg kadens så brukar det gå lätt och jag har inget tryck i pedalerna ( stödtrampar bara).
När det skall gå fort ligger nog kadensen runt 100 eller över.
Det gäller att ha ett stort effektspann, precis som en motor vill man ha bra effekt över
När jag har låg kadens så brukar det gå lätt och jag har inget tryck i pedalerna ( stödtrampar bara).
När det skall gå fort ligger nog kadensen runt 100 eller över.
Det gäller att ha ett stort effektspann, precis som en motor vill man ha bra effekt över
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 12:03Du skall inte ligga på för tunga växlar,..... då förstör du dina knän. Bättre att ha en högre kadens. Du kan ju hålla samma hastighet, fast med något högre varvtal på pedalerna.
Tror inte att du växlar från 1:an till 5:an på bilen, eller ligger på 3:an h
Du skall inte ligga på för tunga växlar,..... då förstör du dina knän. Bättre att ha en högre kadens. Du kan ju hålla samma hastighet, fast med något högre varvtal på pedalerna.
Tror inte att du växlar från 1:an till 5:an på bilen, eller ligger på 3:an h
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 06:37Hej!
Nu har jag cyklat 10 mil på 4 dagar, på min gamla cykel. Det har blivit 25 km/dag, så jag har inte cyklat tur och retur en och samma dag. Själva cyklingen går bra, det tar ca 1 h 10 min, varav de sista 10 min är inne i stan (Stockholm) och där går d
Hej!
Nu har jag cyklat 10 mil på 4 dagar, på min gamla cykel. Det har blivit 25 km/dag, så jag har inte cyklat tur och retur en och samma dag. Själva cyklingen går bra, det tar ca 1 h 10 min, varav de sista 10 min är inne i stan (Stockholm) och där går d
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 08:42Låter som en cross, som en racer men med grövre däck o tåligare ram.
Låter som en cross, som en racer men med grövre däck o tåligare ram.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 08:56Ja återigen.....då är ju en cross en bra lösning. Där har du däck som klarar underlaget, samt tar upp lite mer i dämpning.Men som du även kan montera 23mm däck på, som jag gör på min cx..
Eller så behåller du din 80 talare och pendlar med, på dom usla väg
Ja återigen.....då är ju en cross en bra lösning. Där har du däck som klarar underlaget, samt tar upp lite mer i dämpning.Men som du även kan montera 23mm däck på, som jag gör på min cx..
Eller så behåller du din 80 talare och pendlar med, på dom usla väg
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 11:00Jag tycker det låter som om du behöver en MTB 🙂
Skämt åsido, du skulle gå och testköra lite olika typer av cykel i en cykelaffär innan du bestämmer dig, svårt för andra att säga vad för sorts cykel som passar dig plus att om du frågar en racer-entusias
Jag tycker det låter som om du behöver en MTB 🙂
Skämt åsido, du skulle gå och testköra lite olika typer av cykel i en cykelaffär innan du bestämmer dig, svårt för andra att säga vad för sorts cykel som passar dig plus att om du frågar en racer-entusias
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 21:23Återigen, tack!
Lutar mer åt cross i nuläget, även om jag förstår att det beror på vem som skriver i tråden. Det är härligt att känna att man kan få mer kött på benen innan man går till en cykelaffär! När man inte har någon som helst erfarenhet så känns d
Återigen, tack!
Lutar mer åt cross i nuläget, även om jag förstår att det beror på vem som skriver i tråden. Det är härligt att känna att man kan få mer kött på benen innan man går till en cykelaffär! När man inte har någon som helst erfarenhet så känns d