Quote from ellen olsson on 3 October 2010, 17:02Daniel: Då kan du kanske köra ner ett par skidstavar åt mig från Oslo? 😉
Daniel: Då kan du kanske köra ner ett par skidstavar åt mig från Oslo? 😉
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 17:07A day late, and a dollar short ... kom just hem igår. Det blir nog inga fler resor under vintern.
Ta NSB. Om man bokar i förväg kan man få minipris, 199 kr. 🙂
A day late, and a dollar short ... kom just hem igår. Det blir nog inga fler resor under vintern.
Ta NSB. Om man bokar i förväg kan man få minipris, 199 kr. 🙂
Quote from Mattias Johansson on 4 September 2012, 09:52Väcker gammal tråd.
Jag planerar att köpa mig en cykeltransportväska men funderar på vikten vid val av väska. Hardcase väger ju lite...
Jag vet inte om jag kommer flyga med cykel och ryanair men vill inte begränsa mig.
23-32 kg har andra flygbolag. Ryana
Väcker gammal tråd.
Jag planerar att köpa mig en cykeltransportväska men funderar på vikten vid val av väska. Hardcase väger ju lite...
Jag vet inte om jag kommer flyga med cykel och ryanair men vill inte begränsa mig.
23-32 kg har andra flygbolag. Ryana
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 09:56EVOC har en väska som jag tycker är grymt bra och vill rekommendera.
http://www.evocsports.com/en/bike/bike-travel-bags/bike-travel-bag.html
EVOC har en väska som jag tycker är grymt bra och vill rekommendera.
http://www.evocsports.com/en/bike/bike-travel-bags/bike-travel-bag.html
Quote from ellen olsson on 4 September 2012, 10:01För en cykel i cykelväska så gällde 30kg i juni iallafall. Alla flygbolag ändrar dock regler och avgifter hela tiden så vad som gäller när du verkligen ska resa är det nog ingen som vet. Ett par olika väskor är dock alltid bra att ha.
Hårdskalsväskor bru
För en cykel i cykelväska så gällde 30kg i juni iallafall. Alla flygbolag ändrar dock regler och avgifter hela tiden så vad som gäller när du verkligen ska resa är det nog ingen som vet. Ett par olika väskor är dock alltid bra att ha.
Hårdskalsväskor bru
Quote from Mattias Johansson on 4 September 2012, 10:33Jag har tittat på evoc men då det är carbonracer som skall resa så är jag lite tveksam till dem.
Jag har tittat på evoc men då det är carbonracer som skall resa så är jag lite tveksam till dem.
Quote from ellen olsson on 4 September 2012, 10:44Varför det? Det finns ingen rationell anledning att vara "extra rädd för att skada" en plasthoj.
Varför det? Det finns ingen rationell anledning att vara "extra rädd för att skada" en plasthoj.
Quote from Mattias Johansson on 4 September 2012, 11:03Fredrik
Kanske bara hjärnspöke men konstruktionen ser mer ut att vara lämpad för lite tåligare MTB än en bräckligare racer om den nu får par rejälare smäller eller kommer i kläm.
Ang 20 och 30 kg så var min fråga om det som Tibor råkade ut för att de ta
Fredrik
Kanske bara hjärnspöke men konstruktionen ser mer ut att vara lämpad för lite tåligare MTB än en bräckligare racer om den nu får par rejälare smäller eller kommer i kläm.
Ang 20 och 30 kg så var min fråga om det som Tibor råkade ut för att de ta
Quote from ellen olsson on 4 September 2012, 12:05Jag tycker att det är ganska tydligt att det är 30kg som gäller för cykel, men 20kg för diverse andra prylar. Man behöver inte betala extra över 20kg enligt vad reglerna säger just nu iallafall. Ifjol var det annorlunda.
http://www.ryanair.com/en/terms-an
Jag tycker att det är ganska tydligt att det är 30kg som gäller för cykel, men 20kg för diverse andra prylar. Man behöver inte betala extra över 20kg enligt vad reglerna säger just nu iallafall. Ifjol var det annorlunda.
http://www.ryanair.com/en/terms-an
Quote from Mattias Johansson on 4 September 2012, 12:16Ja Fredrik.
Så tolkar jag det oxå men blev konfuderad av det som Tibor skrev. Saxar in hela."flög med RA i våras till Alicante ..hm att rekommendera: håll er uppdaterade en månad innan resan för de ändrar villkoren på kvarten. Vid bokningen och incheck
Ja Fredrik.
Så tolkar jag det oxå men blev konfuderad av det som Tibor skrev. Saxar in hela.
"flög med RA i våras till Alicante ..hm att rekommendera: håll er uppdaterade en månad innan resan för de ändrar villkoren på kvarten. Vid bokningen och incheck