Quote from Funbeat user on 26 November 2014, 07:08Snyggt!
Tar man hänsyn till att cykeln är längre och löpning sker efter cyklingen och man få tappar några minuter så ser resultatet rätt lika ut som mina kurvor vid en snabb titt.
Snyggt!
Tar man hänsyn till att cykeln är längre och löpning sker efter cyklingen och man få tappar några minuter så ser resultatet rätt lika ut som mina kurvor vid en snabb titt.
Quote from Funbeat user on 26 November 2014, 17:22Kul! Tack för sammanställningen! Och tänk att slumpen gjorde att löparen som springer milen på 60 minuter skulle få (nästan) samma svar av både dig och mig Peter 🙂
Och dessutom kan vi konstatera att det går att jämföra cykel och löpning. Eller har jag
Kul! Tack för sammanställningen! Och tänk att slumpen gjorde att löparen som springer milen på 60 minuter skulle få (nästan) samma svar av både dig och mig Peter 🙂
Och dessutom kan vi konstatera att det går att jämföra cykel och löpning. Eller har jag
Quote from Funbeat user on 3 December 2014, 15:04Snyggt! Känns självklart dock att det finns en uppenbar korrelation mellan löp och cykeltider bland triathleter. Vågar nog sticka ut hakan och säga att det är ett kausalt samband: Vältränade triathleter gör bättre tider i både cykel och löp. Dock är orsak
Snyggt! Känns självklart dock att det finns en uppenbar korrelation mellan löp och cykeltider bland triathleter. Vågar nog sticka ut hakan och säga att det är ett kausalt samband: Vältränade triathleter gör bättre tider i både cykel och löp. Dock är orsak
Quote from Funbeat user on 3 December 2014, 21:00Vad vi kan konstatera är väl
- För folk som tränar både cykling och löpning finns det samband. Om man tar med variabler som kön, ålder och kanske något kroppsmått som BMI eller vikt kanske ett ganska bra samband.
- För folk som bara tränar den ena gren
Vad vi kan konstatera är väl
- För folk som tränar både cykling och löpning finns det samband. Om man tar med variabler som kön, ålder och kanske något kroppsmått som BMI eller vikt kanske ett ganska bra samband.
- För folk som bara tränar den ena gren
Quote from Funbeat user on 4 December 2014, 08:11klart vi ska tjata vidare i denna tråd
klart vi ska tjata vidare i denna tråd