Quote from Funbeat user on 24 November 2014, 22:10Håkan, då får lägga in bilden via t.ex. blogginlägg eller träningspass. Eller på nån annan site. (Sen gör man enl. instruktioner på sidan där du skriver detta - BILD kolon länk)
Håkan, då får lägga in bilden via t.ex. blogginlägg eller träningspass. Eller på nån annan site. (Sen gör man enl. instruktioner på sidan där du skriver detta - BILD kolon länk)
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 09:28@Anders: Ursprungsfrågan för att se vad jag försökt ge ett rimligt svar på via (ifrågasatta) statistiska beräkningar: "Om jag exempelvis kan springa milen på 1 timme, vilken snitthastighet kan jag då förvänta mig att jag kan cykla ex 5 eller 10 mil på?
F
@Anders: Ursprungsfrågan för att se vad jag försökt ge ett rimligt svar på via (ifrågasatta) statistiska beräkningar: "Om jag exempelvis kan springa milen på 1 timme, vilken snitthastighet kan jag då förvänta mig att jag kan cykla ex 5 eller 10 mil på?
F
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 10:56@Lars, jag tycker undersökningen som du startat är intressant. Men data visar inte på någon alls koppling mellan löphastighet och cykelhastiget. Man skulle lika gärna kunna fråga om postnummer. Det är det resultatet undersökningen pekar på (så länge man i
@Lars, jag tycker undersökningen som du startat är intressant. Men data visar inte på någon alls koppling mellan löphastighet och cykelhastiget. Man skulle lika gärna kunna fråga om postnummer. Det är det resultatet undersökningen pekar på (så länge man i
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 11:01Med data i denna tråd så verkar sambandet i det närmaste obefintligt.
BILD:http://ladda-upp.se/files/2014/b126797.jpg
Med data i denna tråd så verkar sambandet i det närmaste obefintligt.
BILD:http://ladda-upp.se/files/2014/b126797.jpg
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 12:46En dag i höstas utförde >1000 män & kvinnor samtidigt samma sak; cyklade 40 km och sprang 10 km. Jag syftar på Stockholm Triathlon. Självklart inte samma sak som att utvilad cykla och jämföra med att utvilad springa. Däremot är individernas tider jämförba
En dag i höstas utförde >1000 män & kvinnor samtidigt samma sak; cyklade 40 km och sprang 10 km. Jag syftar på Stockholm Triathlon. Självklart inte samma sak som att utvilad cykla och jämföra med att utvilad springa. Däremot är individernas tider jämförba
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 17:33OK. Det känns lite tröstlöst när diskussionen hela tiden ramlar in i statistiskt säkerställda förutsägelser. Min ambition var aldrig att bevisa något, utan helt enkelt erbjuda en hint om vad man kan FÖRVÄNTA sig för medelhastighet om man som löpare börjar
OK. Det känns lite tröstlöst när diskussionen hela tiden ramlar in i statistiskt säkerställda förutsägelser. Min ambition var aldrig att bevisa något, utan helt enkelt erbjuda en hint om vad man kan FÖRVÄNTA sig för medelhastighet om man som löpare börjar
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 18:27Det vi sagt är att det inte i de data vi har finns någon koppling mellan löptid och cykeltid. Således kan man om man går på dessa data förvänta sig en cykelhastighet på ca 32 km/h oavsett hur fort man springer.
Jag ska se om jag kan kolla på resultat fr
Det vi sagt är att det inte i de data vi har finns någon koppling mellan löptid och cykeltid. Således kan man om man går på dessa data förvänta sig en cykelhastighet på ca 32 km/h oavsett hur fort man springer.
Jag ska se om jag kan kolla på resultat fr
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 19:40OK. Jag ska inte fortsätta argumentera med en dåres envishet. Jag har lärt mig en hel del av tråden ändå. Och det var värt ett försök. 🙂
Om jag skulle få frågan från en cykelintresserad löpare som springer milen på 60 min, vilken snittfart han kan räkn
OK. Jag ska inte fortsätta argumentera med en dåres envishet. Jag har lärt mig en hel del av tråden ändå. Och det var värt ett försök. 🙂
Om jag skulle få frågan från en cykelintresserad löpare som springer milen på 60 min, vilken snittfart han kan räkn
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 20:51Och de data vi hade var rätt begränsade. Har snabbtittat på resultat från Stockholm Triathlon och där ser man en klart tydligare korrelation, postar det senare, nu har jag ett styrkepass att köra....
Och de data vi hade var rätt begränsade. Har snabbtittat på resultat från Stockholm Triathlon och där ser man en klart tydligare korrelation, postar det senare, nu har jag ett styrkepass att köra....
Quote from Funbeat user on 25 November 2014, 22:17Och svaret är:
För Stockholm Triathlon 2014 gäller att t_c=41:04+0.72*t_l,
där t_l är löptiden och t_c är cykeltiden. Gäller för 1096 resultat från motionsklass som jag tyckte var mest relevant.
Om vi antar att cykelsträckan är 40 km så innebär detta (
Och svaret är:
För Stockholm Triathlon 2014 gäller att t_c=41:04+0.72*t_l,
där t_l är löptiden och t_c är cykeltiden. Gäller för 1096 resultat från motionsklass som jag tyckte var mest relevant.
Om vi antar att cykelsträckan är 40 km så innebär detta (