Quote from Rasmus Olsson on 25 June 2012, 08:58Per: "Man ska faktiskt inte cykla i 30 km/h, det är jättefort och jättefarligt."
På vilket sätt är det jättefort och jättefarligt att cykla i 30 på en 50- eller 70-väg, när bilarna kör i 60 respektive 80 på samma väg? Hur många bilister eller gående blir
Per: "Man ska faktiskt inte cykla i 30 km/h, det är jättefort och jättefarligt."
På vilket sätt är det jättefort och jättefarligt att cykla i 30 på en 50- eller 70-väg, när bilarna kör i 60 respektive 80 på samma väg? Hur många bilister eller gående blir
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 10:50Hastigheten beror väl på hur det ser ut runt omkring. 30 km/h i på cykelbana mixad med gångbana inne i stan är ju högt med tanke på alla fotgängare som vinglar ut framför, lyssnar på musik och inte hör, eller bilister som svänger höger utan att kolla döda
Hastigheten beror väl på hur det ser ut runt omkring. 30 km/h i på cykelbana mixad med gångbana inne i stan är ju högt med tanke på alla fotgängare som vinglar ut framför, lyssnar på musik och inte hör, eller bilister som svänger höger utan att kolla döda
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 11:24Nja, det framgick kanske inte riktigt att jag var tämligen ironisk i mitt inlägg. 😉 Det är sorgligt att säga, men det var det svaret jag fick en gång när jag frågade Göteborgs kommuns cykelbaneansvarige hur fan man kan sätta upp livsfarliga farthinder..
Nja, det framgick kanske inte riktigt att jag var tämligen ironisk i mitt inlägg. 😉 Det är sorgligt att säga, men det var det svaret jag fick en gång när jag frågade Göteborgs kommuns cykelbaneansvarige hur fan man kan sätta upp livsfarliga farthinder..
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 12:50Tråkigt med det bemötande från någon som ska kallas cykelansvarig
Tråkigt med det bemötande från någon som ska kallas cykelansvarig