Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelbana eller bilväg??
You need to log in to create posts and topics.

Man behöver inte ha cyklat där själv, det räcker bra med Google Street View: http://goo.gl/maps/6i7n

Om vi antar att det var där "gula gubben" står som du svängde in var det över 500 meter mot trafiken. Om det i stället var, som du skrev, "där cykelbanan

Som sagt cykelbanor är lite olika, men ett tag jagade polisen här i stan folk rätt hårt för att de cyklade på den vänstra på t ex Vasavägen, cyklister på vänster sida vägen cykelbana eller ej har en benägenhet att överraska bilisterna, och de cykelbanorna

Som cyklist OCH bilist är det ganska givet vart jag ska ta vägen på cykelturen. Kanske det behövs utbildning i trafikvett på somliga? Håller med om att det inte är okej att som bilist prejas, skrämmas eller vara idiot, men detta gäller ju även cyklister.

Jag vet inte om det är vanligt med cyklister som prejar bilar men jag har upplevt det motsatta måååånga gånger.

Ja, flera gånger med samma mottrafikant också.

Såna här snyfthistorier platsar i Aftonbladet, där folk öppet erkänner vad korkade de är men alltid skyller på den där " nånannan".

Hej på er!
Även jag är cyklist ofta och bilist ibland. Nu på semester i Florida närmare bestämmt Fort Myers beach. Härlig semester men fundersam på trafiken. Det känns på något sätt lugnare att köra bil fast det är mycket bilar. Skulle säga att här är ver

John, jag var och cyklade i ett par veckor i NY, NYC, NJ men framförallt ute på Long Island, där har de också cykelfält. Visst kan det vara avskräckande men det fungerar förvånandsvärt bra även under "rush hour" när det är tjockt med stressade bilister. U

Tror att de är många fotgängare som har en cykel och fortsätter vara fotgängare på hjul.
Man behöver göra cykel till ett eget fordonslag med krav och fördelar.

Egna cykelfält överallt eller tillsammans med bilar istället för med fotgängare.

Tacka vet jag Holland, där har dom fattat det där med cyklar... iofs röker folk, håller handen, och pratar i mobil samtidigt som dom cyklar, men jag gillar prioriteringen...

Som jag förstår det får man väl inte välja vägen om det finns cykelbana! Var någ