Quote from Guest on 11 June 2012, 10:08Igår var jag med om min första cykelolycka. När det var 44 km kvar till mål under Halvvättern bestämde sig en man att korsa vägbanan utan att se sig för. Jag låg längst bak i en klunga på 15-20 pers i 35-40 knyck när han gick ut framför mig.
Två sekunder
Igår var jag med om min första cykelolycka. När det var 44 km kvar till mål under Halvvättern bestämde sig en man att korsa vägbanan utan att se sig för. Jag låg längst bak i en klunga på 15-20 pers i 35-40 knyck när han gick ut framför mig.
Två sekunder
Quote from Rasmus Olsson on 11 June 2012, 10:18Ska vi gå på trafikregler så ska alla fordonsförare både titta ordenligt och visa tecken innan de gör en sidoförflyttning. I täta klungor är det extremt viktigt.
Den som inte gör det på träningarna när jag leder får en skarp tillsägelse.
Eftersom du ha
Ska vi gå på trafikregler så ska alla fordonsförare både titta ordenligt och visa tecken innan de gör en sidoförflyttning. I täta klungor är det extremt viktigt.
Den som inte gör det på träningarna när jag leder får en skarp tillsägelse.
Eftersom du ha
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 11:23Ja, motionslopp är farliga och du kan kanske få ut din självrisk.
Ja, motionslopp är farliga och du kan kanske få ut din självrisk.
Quote from Ragnhild Svens on 11 June 2012, 11:29Kan nog alltid bli diskussion om skuld och ansvar när det är tight och går fort. Även jag råkade illa ut på liknande sätt igår när den som låg främst missade en växling i en uppförsbacke. Tur att det var under värsta regnskuren, regnkläderna skyddade och
Kan nog alltid bli diskussion om skuld och ansvar när det är tight och går fort. Även jag råkade illa ut på liknande sätt igår när den som låg främst missade en växling i en uppförsbacke. Tur att det var under värsta regnskuren, regnkläderna skyddade och
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 11:46Från Vätternrundans hemsida:
-----
Kollektiv försäkring
Varje deltagare åker på egen risk, men en kollektiv olycksfalls- och ansvarsförsäkring tecknas av Vätternrundan via Svenska Cykelförbundet och Folksam som omfattar samtliga anmälda deltagare.
För mer
Från Vätternrundans hemsida:
-----
Kollektiv försäkring
Varje deltagare åker på egen risk, men en kollektiv olycksfalls- och ansvarsförsäkring tecknas av Vätternrundan via Svenska Cykelförbundet och Folksam som omfattar samtliga anmälda deltagare.
För mer
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 11:49Den gäller personskador.
Den gäller personskador.
Quote from Rasmus Olsson on 11 June 2012, 11:50På egen risk? Finns det stöd i trafikförordningen för det? Självklart är den som är vållande ersättningsskyldig.
På egen risk? Finns det stöd i trafikförordningen för det? Självklart är den som är vållande ersättningsskyldig.
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 12:00Kan du inte leta fram några domar som rör motionslopp?
Kan du inte leta fram några domar som rör motionslopp?
Quote from Rasmus Olsson on 11 June 2012, 12:03Är motionslopp undantagna från trafikförordningen?
Är motionslopp undantagna från trafikförordningen?
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 12:04Nope, men jag skulle vilja se någon dom där de utreder ansvarsfrågan i en klungkrasch.
Nope, men jag skulle vilja se någon dom där de utreder ansvarsfrågan i en klungkrasch.