Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelcrash under Halvvättern
You need to log in to create posts and topics.

Gör en anmälan till ditt försäkringsbolag. Om de anser att det var mannen som var vållande så får de lösa det med hans försäkringsbolag. Om det går på din försäkring kanske mannen kan tänka sig att stå för självrisken.

Gör även en anmälan till VR/Folksa

Tack för alla bra och användbara tips! För att förtydliga lite så var mannen jag körde på med i loppet. Men han hade stannat i väggrenen och bestämde sig för att gå till ett fik som låg på andra sidan vägen när jag kom farande.

/ August

Om det inte var ett övergångsställe där är han nog iofs vållande.

Jag tror tyvärr att man ska vara väl försäkrad själv mot dessa typer av olyckor.

För det är inte bara att tycka och tro om detta med skuld osv. Om vi antar att TS skulle göra en anmälan osv. Så skulle inte jag bli ett dugg förvånad om det kommer en mota

Japp, därav "iofs" i mitt inlägg ovan, jag fortfarande att det är svårt att tvinga fram någonting.

Ofta brukar försäkringsbolagen ha en annan agenda än den Barmhärtiga Samaritens.

Hej,
Har inget att tillföra i själva sakfrågan, men jag lyckas inte visualisera själva förloppet.
Gick han alltså rakt ut i/genom en klunga?
Mvh Marcus

Jag kom farandes i runt 35-40 kmh i en löst sammansatt klunga. Då gick mannen (som var med i loppet) över vägen för att gå till ett fik. Jag vet inte riktigt hur dom i den främre delen av klungan reagerade, däremot såg jag dom två som var framför mig.

D

Men ni var alltså 15-20 st i klungan och han gick ut framför den, så 14-19 st lyckades alltså väja och du som låg sist med mest skymd sikt klippte honom?

Ganska vanligt på sista delen av motionslopp att folk har torsk på energi och gör märkliga saker, vinglar extra mycket, håller inte linje. Beror nog till stor del på ovana att ha andra cyklister runt sig, samt att man inte är med på att hjärnan stänger ne