Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 14:02Aha, då fattar jag.
Hoppas det löser sig med skadorna.
Aha, då fattar jag.
Hoppas det löser sig med skadorna.
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 18:23De två gånger jag har cyklat har jag tyckt att sista kroken på den avlysta(?) smala vägen före Motala har varit mest osäker av det skälet. Många väldigt trötta cyklister där som varit uppe hela natten och är låga på energi som vinglar omkring över hela vä
De två gånger jag har cyklat har jag tyckt att sista kroken på den avlysta(?) smala vägen före Motala har varit mest osäker av det skälet. Många väldigt trötta cyklister där som varit uppe hela natten och är låga på energi som vinglar omkring över hela vä
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 18:23Har precis ringt till han som jag körde på. Han tar inte på sig skulden då han påstår sig ha kollat åt båda hållen innan han gick över...
Ska prova att ringa till honom igen nu i veckan, kommer vi inte överrens om något polisanmäler jag han för vårdslösh
Har precis ringt till han som jag körde på. Han tar inte på sig skulden då han påstår sig ha kollat åt båda hållen innan han gick över...
Ska prova att ringa till honom igen nu i veckan, kommer vi inte överrens om något polisanmäler jag han för vårdslösh
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 18:26"kollat åt båda hållen"
uppåt och nedåt?
"kollat åt båda hållen"
uppåt och nedåt?
Quote from Rasmus Olsson on 12 June 2012, 18:27Han måste ju vara blind om han inte ser över 20 000 cyklister!
Han måste ju vara blind om han inte ser över 20 000 cyklister!
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 18:28Eh, hur menar han då? Att ni materialiserades ur tomma intet? Men det kommer förmodligen ändå att bli en jämkning av ansvaret så ha inga stora förhoppningar.
Eh, hur menar han då? Att ni materialiserades ur tomma intet? Men det kommer förmodligen ändå att bli en jämkning av ansvaret så ha inga stora förhoppningar.
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 18:36>Som sagt så tror jag att du ska vara glad om du får självrisken.
>Som sagt så tror jag att du ska vara glad om du får självrisken.
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 20:34"Ska prova att ringa till honom igen nu i veckan, kommer vi inte överrens om något polisanmäler jag han för vårdslöshet i trafik."
Och då tror jag att du kan räkna med en motanmälan, med hänvisning till det jag skrev ovan och vad det står i lagen, tyvärr
"Ska prova att ringa till honom igen nu i veckan, kommer vi inte överrens om något polisanmäler jag han för vårdslöshet i trafik."
Och då tror jag att du kan räkna med en motanmälan, med hänvisning till det jag skrev ovan och vad det står i lagen, tyvärr
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 22:20Jag ser framför mig att det är ett tåg av cyklister och att han till slut är trött på att vänta. Han börjar då gå över och antar att cyklisterna ska ha lite respekt och släppa igenom honom. Plötsligt blir tåget lite tätare och han tvingas stanna. Sekunder
Jag ser framför mig att det är ett tåg av cyklister och att han till slut är trött på att vänta. Han börjar då gå över och antar att cyklisterna ska ha lite respekt och släppa igenom honom. Plötsligt blir tåget lite tätare och han tvingas stanna. Sekunder
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 23:45Dessvärre har nog P. rätt. Senare tiders trend gör gällande att inte lagarna direkt
tolkas till cyklisters förmån.
(Exempelvis verkade inte polisen tycka att avsnitten om anpassning av
hastighet gällde P. Isaksson).
Dessvärre har nog P. rätt. Senare tiders trend gör gällande att inte lagarna direkt
tolkas till cyklisters förmån.
(Exempelvis verkade inte polisen tycka att avsnitten om anpassning av
hastighet gällde P. Isaksson).