Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 00:53Vill bara förtydliga att jag P. INTE ska förväxlas med P. Isakson. Vem nu det är.
Det är inte jag.Vänligen
P.
Vill bara förtydliga att jag P. INTE ska förväxlas med P. Isakson. Vem nu det är.
Det är inte jag.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 06:45Det är nog ingen risk, P.
Det är nog ingen risk, P.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 07:39Blir nog svårt att gå vinnande ur en sån strid. Även om han var en riktig klumpeduns så får man inte cykla fortare än att man inte utgör fara för andra och kan stanna utan att köra på andra - på allmän väg, i allmän trafik.
På avlysta vägar och under täv
Blir nog svårt att gå vinnande ur en sån strid. Även om han var en riktig klumpeduns så får man inte cykla fortare än att man inte utgör fara för andra och kan stanna utan att köra på andra - på allmän väg, i allmän trafik.
På avlysta vägar och under täv
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:23Om du inte redan gjort det - gör en amälan till ditt försäkringsbolag.
Jag var för ett antal år sen inblandad i en incident där jag blev påkörd av en bil när jag cyklade och var helt säker på att kvinnan som kört på mig var på det klara med att det var h
Om du inte redan gjort det - gör en amälan till ditt försäkringsbolag.
Jag var för ett antal år sen inblandad i en incident där jag blev påkörd av en bil när jag cyklade och var helt säker på att kvinnan som kört på mig var på det klara med att det var h
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:42Är osäker på vad polisanmälan egentligen tillför. Det enda som går att bevisa i det här fallet (på eget vittnesmål) är att en cyklist legat så nära bakom två framförvarande cyklister att han haft så dålig uppsikt över körbanan eller så hög fart att han kö
Är osäker på vad polisanmälan egentligen tillför. Det enda som går att bevisa i det här fallet (på eget vittnesmål) är att en cyklist legat så nära bakom två framförvarande cyklister att han haft så dålig uppsikt över körbanan eller så hög fart att han kö
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 10:03Lite OT, men ändå inte. Min erfarenhet om att vara inblandad i en "trafikolycka" är att man alltid ska tillkalla Poils. Och det oavsett om man är vållande eller inte.
Jag har gjort den missen att inta göra det och när skadan skulle regleras så var det h
Lite OT, men ändå inte. Min erfarenhet om att vara inblandad i en "trafikolycka" är att man alltid ska tillkalla Poils. Och det oavsett om man är vållande eller inte.
Jag har gjort den missen att inta göra det och när skadan skulle regleras så var det h
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 12:27Vid personskada är man enligt lag skyldig att tillkalla polis - sen är ju frågan var man drar gränsen för personskada, mindre skrubbsår kanske inte räknas. Vid lindrigare olyckor är det tveksamt om dom ens bryr sig om att komma även om man ringer. Men vit
Vid personskada är man enligt lag skyldig att tillkalla polis - sen är ju frågan var man drar gränsen för personskada, mindre skrubbsår kanske inte räknas. Vid lindrigare olyckor är det tveksamt om dom ens bryr sig om att komma även om man ringer. Men vit
Quote from Rasmus Olsson on 13 June 2012, 13:37Fotografera även skrubbsår å skador och uppsök läkare å få det dokumenterat. Får du framtida problem, och inte varit hos doktorn, får du ut nada på försäkringen.
Fotografera även skrubbsår å skador och uppsök läkare å få det dokumenterat. Får du framtida problem, och inte varit hos doktorn, får du ut nada på försäkringen.
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 11:35Att vara cyklist ska vara roligt och enkelt. Men för precis som alla andra trafikanter finns det regler som gäller. Om du är osäker på hur du ska göra när du korsar en väg ska du alltid iaktta väjningsplikt, den gäller nästan alltid. Om du däremot hoppar
Att vara cyklist ska vara roligt och enkelt. Men för precis som alla andra trafikanter finns det regler som gäller. Om du är osäker på hur du ska göra när du korsar en väg ska du alltid iaktta väjningsplikt, den gäller nästan alltid. Om du däremot hoppar
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:35Jag vet inte om jag missförstår men jag upplever det som att en del menar att kör man på en gående så är det mitt (den påkörandes) fel oavsett?! Så kan det väl inte vara?!
Skulle en gående ha nån form av frikort och kunna göra som den vill och den andra
Jag vet inte om jag missförstår men jag upplever det som att en del menar att kör man på en gående så är det mitt (den påkörandes) fel oavsett?! Så kan det väl inte vara?!
Skulle en gående ha nån form av frikort och kunna göra som den vill och den andra