Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 17:02Det är självklart att dina fördomar alltid visar sig stämma då du läser som du vill och letar efter bevis som stöttar dina åsikter snarare än att pröva dem. Det finns fler som jobbar på det sättet.
Det gör däremot väldigt lite för att förbättra trafiksi
Det är självklart att dina fördomar alltid visar sig stämma då du läser som du vill och letar efter bevis som stöttar dina åsikter snarare än att pröva dem. Det finns fler som jobbar på det sättet.
Det gör däremot väldigt lite för att förbättra trafiksi
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 17:09Att ni orkar, ut och trampa istället 🙂
Att ni orkar, ut och trampa istället 🙂
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 17:15Cyklister måste sköta sig bättre om de vill slippa vara illa omtyckta. Det man ser idag duger verkligen inte. Hat och begränsade möjligheter är ofta en konsekvens, något som förtjänas. Liksom gillande och förbättrade möjligheter.
Cyklister måste sköta sig bättre om de vill slippa vara illa omtyckta. Det man ser idag duger verkligen inte. Hat och begränsade möjligheter är ofta en konsekvens, något som förtjänas. Liksom gillande och förbättrade möjligheter.
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 17:45Eller så är det precis tvärtom: "Problemet ligger till stor del i att cyklister inte respekteras och behandlas som ett trafikslag, vilket dessutom gör att många cyklister inte själva ser sig som riktiga trafikanter med allt vad det innebär."
http://happy
Eller så är det precis tvärtom: "Problemet ligger till stor del i att cyklister inte respekteras och behandlas som ett trafikslag, vilket dessutom gör att många cyklister inte själva ser sig som riktiga trafikanter med allt vad det innebär."
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 20:58Ja, det är alldeles säkert inte cyklisternas fel att de i så hög grad tenderar att bryta mot trafikregler och cykla vårdslöst. Det är någon annans fel, mest troligt mitt fel....
Cyklisterna behöver inte alls bättra sig men jag och någon annan ska försöka
Ja, det är alldeles säkert inte cyklisternas fel att de i så hög grad tenderar att bryta mot trafikregler och cykla vårdslöst. Det är någon annans fel, mest troligt mitt fel....
Cyklisterna behöver inte alls bättra sig men jag och någon annan ska försöka
Quote from Funbeat user on 21 June 2013, 08:25Jag cyklar mot rött om det är rött. Dock sakta men jag gör det. Skyldig!
Jag cyklar mot rött om det är rött. Dock sakta men jag gör det. Skyldig!
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 12:49Så, Franz och Erik som båda ovan erkänt att ni bryter mot diverse regler (kör mot rött bl.a.). Vad är er ursäkt för det?
Jag kan omöjligt se att det skulle vara mindre allvarligt att cykla mot rött än att köra bil - vet inte om polisen kan dra eventuellt
Så, Franz och Erik som båda ovan erkänt att ni bryter mot diverse regler (kör mot rött bl.a.). Vad är er ursäkt för det?
Jag kan omöjligt se att det skulle vara mindre allvarligt att cykla mot rött än att köra bil - vet inte om polisen kan dra eventuellt
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 16:04När jag kör bil är rött ljus alltid rött ljus, även mitt i natten utan någon trafik i sikte, men på cykel anser jag mig ha större frihet och gör skillnad på rött och rött. Ett rödljus i en trafikerad fyrvägskorsning respekterar jag fullt ut. Men exempelvi
När jag kör bil är rött ljus alltid rött ljus, även mitt i natten utan någon trafik i sikte, men på cykel anser jag mig ha större frihet och gör skillnad på rött och rött. Ett rödljus i en trafikerad fyrvägskorsning respekterar jag fullt ut. Men exempelvi
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 19:01Ursäkten för att bryta mot reglerna är att systemet är anpassat för bilister. Efter att stått still några gånger och väntat på ett ljus som aldrig slår om förrän det kommer en bil bakom så struntar jag helt enkelt i det, om det är lite trafik - är det myc
Ursäkten för att bryta mot reglerna är att systemet är anpassat för bilister. Efter att stått still några gånger och väntat på ett ljus som aldrig slår om förrän det kommer en bil bakom så struntar jag helt enkelt i det, om det är lite trafik - är det myc
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 21:10Jag tror att vi cyklister som ganska ofta bryter mot trafikregler utan att vara vårdslösa och hänsynslösa är betydligt fler än det stora antal som uppför sig idiotiskt och svärtar ner vårt rykte (och säkert försämrar våra möjligheter till förbättringar).
Jag tror att vi cyklister som ganska ofta bryter mot trafikregler utan att vara vårdslösa och hänsynslösa är betydligt fler än det stora antal som uppför sig idiotiskt och svärtar ner vårt rykte (och säkert försämrar våra möjligheter till förbättringar).