Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 20:00Libertarianen Fredrik N har på gamla dagar uppenbarligen gått och blivit kollektivistisk då han låter ett antal individer med helt klart olika förhållningssätt få en gemensam skuld för att de sitter på liknande fordonstyper. Mycket intressant. Lite som en
Libertarianen Fredrik N har på gamla dagar uppenbarligen gått och blivit kollektivistisk då han låter ett antal individer med helt klart olika förhållningssätt få en gemensam skuld för att de sitter på liknande fordonstyper. Mycket intressant. Lite som en
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 20:32Bara en tokstolle skulle förneka att det finns grupper av människor, som t ex cyklister och bilister. Lika tokigt är det att förneka att det man gör som individ tillhörande dessa grupper smetas ut på gruppen.
För att vara tydlig i detta har jag ofta i trå
Bara en tokstolle skulle förneka att det finns grupper av människor, som t ex cyklister och bilister. Lika tokigt är det att förneka att det man gör som individ tillhörande dessa grupper smetas ut på gruppen.
För att vara tydlig i detta har jag ofta i trå
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 21:07I vardagstrafik vilket jag tror den här tråden var ämnad att diskutera är cyklister ofta ett problem genom sitt ofta oförutsägbara beteende.
När jag färdas i trafik oavsett vilken roll jag är i för tillfället vill jag kunna planera och förutse skeenden fö
I vardagstrafik vilket jag tror den här tråden var ämnad att diskutera är cyklister ofta ett problem genom sitt ofta oförutsägbara beteende.
När jag färdas i trafik oavsett vilken roll jag är i för tillfället vill jag kunna planera och förutse skeenden fö
Quote from Alexander Klippenberg on 19 June 2013, 21:34Möjligen kunde vi få det bättre för oss cyklister om vi fokuserade på det som var viktigt. Jag startade tråden för att jag blev häpen över hur en seriös tidning som SvD upplåter ledarsidan till, som jag uppfattar det, cykelfientlig propaganda. Tack till e
Möjligen kunde vi få det bättre för oss cyklister om vi fokuserade på det som var viktigt. Jag startade tråden för att jag blev häpen över hur en seriös tidning som SvD upplåter ledarsidan till, som jag uppfattar det, cykelfientlig propaganda. Tack till e
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 22:12En fundering från en som cyklar mindre på ett år än många här gör på en vecka.
Jag är en ordningsam bilist.
Hyfsad cyklist på landet.
I staden blir det 2 horn som kommer fram.
Då kan jag utan tvekan trotsa Rödljus, enkelriktat, omkörning på felsida, gena
En fundering från en som cyklar mindre på ett år än många här gör på en vecka.
Jag är en ordningsam bilist.
Hyfsad cyklist på landet.
I staden blir det 2 horn som kommer fram.
Då kan jag utan tvekan trotsa Rödljus, enkelriktat, omkörning på felsida, gena
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 22:54Jag har en högst ovetenskaplig känsla av att bilden av att cyklister är laglösa späs på ganska mycket av personer som oftast kör bil, tar fram cykeln lite på sommarhalvåret och då cyklar sådär laglöst som alla har hört att man gör på cykel.
Det är svårt
Jag har en högst ovetenskaplig känsla av att bilden av att cyklister är laglösa späs på ganska mycket av personer som oftast kör bil, tar fram cykeln lite på sommarhalvåret och då cyklar sådär laglöst som alla har hört att man gör på cykel.
Det är svårt
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 23:17Vi kommer fort och på oväntade sätt.
Gående är lättare att se och förutse.
Bilister följer mer tydlig rörelse.
Vi kommer fort och på oväntade sätt.
Gående är lättare att se och förutse.
Bilister följer mer tydlig rörelse.
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 08:54Jag tror tidig praktisk utbildning i hur man beter sig i trafiken skulle ha stor effekt. Då lär man sig rätt från början.
En sådan här borde finnas i alla städer:
http://www.helsingborg.se/Medborgare/Trafik-och-stadsplanering/Gator/barntrafikskolan/
Jag tror tidig praktisk utbildning i hur man beter sig i trafiken skulle ha stor effekt. Då lär man sig rätt från början.
En sådan här borde finnas i alla städer:
http://www.helsingborg.se/Medborgare/Trafik-och-stadsplanering/Gator/barntrafikskolan/
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 10:44Mjae... jag är faktisk skeptisk till att det gör någon större skillnad i längden. Vi hade ju sånt när vi var små i skolan, vi 70-talister, och säkert de äldre också, men det märks ju inte direkt någon skillnad mot yngre inne i stan ändå.
Vi som cyklar ha
Mjae... jag är faktisk skeptisk till att det gör någon större skillnad i längden. Vi hade ju sånt när vi var små i skolan, vi 70-talister, och säkert de äldre också, men det märks ju inte direkt någon skillnad mot yngre inne i stan ändå.
Vi som cyklar ha
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 11:15Jag tror att det är främst ett brott som gör cyklisterna illa sedda och som särskiljer oss ordentligt från övriga trafikanter. Inte hastighetsöverträdelser i sig, inte rödljuskörningar i sig, inte avsaknad av ringklocka etc utan vårdslöshet i trafik.
En
Jag tror att det är främst ett brott som gör cyklisterna illa sedda och som särskiljer oss ordentligt från övriga trafikanter. Inte hastighetsöverträdelser i sig, inte rödljuskörningar i sig, inte avsaknad av ringklocka etc utan vårdslöshet i trafik.
En