Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelfientlig ledare i SvD 17/6
You need to log in to create posts and topics.

Eftersom din debatteknik går ut på att inte besvara en enda fråga eller påstående, utan kontinuerligt upprepa samma argument om och om igen, ser jag inget syfte att fortsätta eller komma vidare med detta.

Tack...

Henrik: Vem har sagt att det är svårt? Och vad har bromsar med saken att göra?

Det är ju inte direkt ansvarstagande att hävda att cyklisters dåliga rykte till relevant del beror på "undermånlig infrastruktur, ont om plats, dålig samspel mellan alla trafikantslag" mm istället för att sätta fingret på att det eventuellt kan bero på at

I dagens DN kan vi läsa följande statistik angående bilister, och det är bilisterna själva som svarar och erkänner. Hittar inte artikeln nu på nätet.
* 51% erkänner att de kör för fort
* Var tredje bilist sms:ar samtidigt som de kör

Tidigare undersökning

Antingen kan man göra något för att förbättra för den sämst sedda gruppen i trafiken eller också kan man ägna sig åt att till exempel peka finger åt andra, mer uppskattade, trafikantslag.

Någon som har en idé om varför cyklister inte är särskilt uppskatt

Klart vi utgör ett hot. det är fler och fler som cyklar och därmed kräver vi mer utrymme. Det kommer därmed inte vara lika självklart som nu, att alla vägar byggs för att bilister ska få så hög och jämn fart som möjligt, utan kommer att behöva lämna plats

Så Bruse tror alltså att det som hotar andra och gör att de tycker illa om cyklister är att cyklister finns, att cyklisterna tar plats, och inte att det beror på att cyklisterna uppför sig uselt. Tvärtemot den uppfattning jag avslutade mitt förra inlägg m

Saklig debatt att helt plötsligt börja argumentera väder?

Fredrik, kom ut ur din bubbla ut i stora världen, läs de undersökningar som vi får ta del av i media så kanske din bild blir mer mogen.

Jag väntar såklart fortfarande på ett svar. Det närmaste ett svar på den frågan är Bruses konspiratoriska tanke om att bilister är rädda för att bli av med bilvägsutrymme i framtiden när de själva väljer att bli cyklister...

"Någon som har en idé om varf

Det kan ju vara så, Fredrik, men det måste väl finnas vetenskapliga undersökningar gjorda på det här. Någon som vet?

Personligen tror jag inte cyklister är värre än andra totalt sett, men det är på tok för många rödljuskörnimgar i den gruppen i alla fall